۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
صندوق‌های سرمایه گذاری، فرصت مناسب برای افراد با دانش کم در بازار سرمایه
عضو هیات مدیره و معاون سازمان بورس اوراق بهادار مطرح کرد

صندوق‌های سرمایه گذاری، فرصت مناسب برای افراد با دانش کم در بازار سرمایه

ابراهیمی، عضو هیات مدیره و معاون سازمان بورس اوراق بهادار گفت: افرادی که از دانش کافی در بازار سرمایه برخوردار نیستند از صندوق‌های سرمایه گذاری، شرکت‌های مشاورین سرمایه گذاری و سبدگردان‌ها استفاده کنند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محمدحسن ابراهیمی افزود: در حال حاضر حدود ۱۸۰ صندوق سرمایه گذاری داریم که این صندوق‌ها در بسیاری از مواقع بازدهی بیشتر از سرمایه گذاری مستقیم داشته اند و مردم می‌توانند به سایت مرکز مالی ایران مراجعه و بازدهی این صندوق‌ها را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که روزهای اخیر در بازار سرمایه افتاده، طبیعی و موارد مشابه به این شرایط بسیار زیاد در این بازار روی داده است.

معاون سازمان بورس اوراق بهادار گفت: مردم از این شرایط نگران نباشند و افت و خیز، ذات بازار سرمایه است و در همه دنیا این اتفاقات پیش می‌آید.

ابراهیمی افزود: اخبار، تاثیر گذار در بازار سرمایه است، ولی خبر نگران کننده اقتصادی طی این چند روز نداشته ایم.

وی گفت: شاخص بورس از ابتدای سال ۹۹ تاکنون حدود ۳۰۰ درصد افزایش داشته است و طی این دو تا سه روز حدود ۱۳ درصد کاهش را تجربه کرده که این میزان طبیعی است.
عضو هیات مدیره و معاون سازمان بورس اوراق بهادار افزود: کسانی که در این بازار، سرمایه گذاری می‌کنند باید بپذیرند که بازار، افت و خیز دارد و سرمایه گذاری در این بازار با ریسک همراه است و هیچ کدام از بازارهای سرمایه در دنیا، سودی را تضمین نمی‌کنند.

ابراهیمی گفت: زمانی که سرعت رشد با این شرایط باشد انتظار کاهش، دور از ذهن نیست.

وی افزود: در حال حاضر با اصلاح شاخص روبرو هستیم و این اصلاح موقتی است.

عضو هیات مدیره و معاون سازمان بورس اوراق بهادار گفت: هسته معاملات بورس از کشوری خریداری شده که در حال حاضر به واسطه تحریم امکان بروز رسانی آن وجود ندارد و از تعدادی تیم برجسته دانشجویی درخواست اصلاح این هسته را کردیم.

ابراهیمی افزود: این هسته توانایی انجام معاملات زیاد را ندارد و مجبور به انجام معاملات صنایع در شیفت صبح و بعد از ظهر شدیم که این شرایط به صورت موقتی است.

وی گفت: در صورت اصلاح هسته معاملات، شرایط به حالت قبل باز می‌گردد و این مسئله موجب نگرانی سرمایه گذاران نباشد.

عضو هیات مدیره و معاون سازمان بورس اوراق بهادار افزود: افرادی که با نگاه سود تضمینی وارد بازار سرمایه شدند حتما نگاه خود را اصلاح کنند و مردم هرگز دارایی‌های ضروری خود را وارد این بازار نکنند و همچنین افراد باید با حداقل دانش مالی وارد بازار سرمایه شوند.

ابراهیمی افزود: یکسری از گروه‌های مجازی در بازار سرمایه، صف خرید و فروش درست کرده که موجب گمراهی مردم می‌شوند.

کد خبر: ۳۶٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha