۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۳
 سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون‌ دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان
معاون استاندار سیستان وبلوچستان خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون‌ دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان

زاهدان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۷۰ میلیون دلار برای ساخت نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی «میل نادر» در شمال استان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در نشست بررسی و پیگیری اجرای طرح نیروگاه «میل نادر» اظهار داشت: فاز نخست طرح ساخت نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی در محل زون انرژی تجدید پذیر میل نادر شهرستان نیمروز تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این زون مهم انرژی به‌وسعت ۲۰ هکتار ظرفیت تولید بیش از هزار مگاوات انرژی برق را دارد و می‌تواند در دور اول بهره‌برداری حداقل ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی به‌همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: برای ساخت این نیروگاه ۵۰ مگاواتی بیش از ۷۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد شد و با توجه به زیرساخت‌های ایجادشده توسط دولت در این منطقه از جمله خط انتقال و پست ۴۰۰ کیلوولت برق و همچنین جاده دسترسی شرایط ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در منطقه فراهم شده است و قطعاً شاهد ایجاد نیروگاه‌های بیشتر در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود.

زنگنه با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای نیروگاه بادی میل نادر، بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده فاز نخست این نیروگاه بادی در شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید و تکمیل آن تا پایان سال انجام می‌شود.

کد خبر: ۳۶٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha