۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
هنر انگشتر سازی در زنجان ۴۰ میلیارد ریال ارزی آوری دارد
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی زنجان:

هنر انگشتر سازی در زنجان ۴۰ میلیارد ریال ارزی آوری دارد

زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی زنجان،گفت: هرچند صادرات هنرانگشتر سازی به صورت چمدانی بیشتر انجام می‌شود، اما براساس شواهد این صنعت در سال ۴۰ میلیارد ریال ارزی آور برای استان دارد.

 به گزارش بازار به نقل از میراث فرهنگی زنجان، امیر ارجمند ، با بیان اینکه انگشتر سازی  سابقه طولانی در استان زنجان دارد، گفت: کشف کوچک‌ترین انگشتر جهان در زنجان گواه این مطلب است.

وی با بیان اینکه انگشتر سازی جزو هنرهای پر طرفدار در استان است ، اظهار کرد: این هنر امروزه به لحاظ داشتن ارزش و جایگاه بالا توانسته در زنجان از لحاظ تحول و رونق اقتصادی حائز اهمیت باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، گفت: ۷۰۰ هنرمند زنجانی در ۱۷۵ کارگاه انگشتر سازی در حال فعالیت هستند و هنرمندان زنجانی سالانه بیش از ۳۵ هزار تا ۴۰ هزار انگشتر تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

ارجمند با بیان اینکه شیخ احمد، چهار چنگ و دندان موشی از جمله برترین برندهای انگشتر استان زنجان است که در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می‌رسد، ابراز داشت: انگشترهای تولیدی در استان زنجان علاوه بر داخل کشور در کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق نیز به فروش می‌رسد.

وی افزود: هرچند صادرات این هنر به صورت چمدانی بیشتر انجام می‌شود، اما براساس شواهد این صنعت در سال ۴۰ میلیارد ریال ارزی آور برای استان دارد.

کد خبر: ۳۶٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha