۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
طرح سامانه گرمسیری استان ایلام نیازمند اعتبار است
استاندار ایلام:

طرح سامانه گرمسیری استان ایلام نیازمند اعتبار است

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به اینکه طرح سامانه گرمسیری استان ایلام نیازمند اعتبار است، گفت: ۱۸ هزار هکتار از این طرح باقی مانده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور  ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان پیگیر خواسته ها و مطالبات مردمی از جمله اختصاص اعتبارات طرح های گرمسیری و احیا در حوزه کشاورزی شد.

وی در این رابطه خواستار تسریع در اجرای این دو طرح مهم شد و گفت: هم اکنون ۱۸ هزار هکتار از طرح سامانه گرمسیری تا تکمیل نهایی این پروژه در استان ایلام باقی مانده که نیازمند توجه و اختصاص اعتبار ویژه دولت است.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار سه هزار هکتار دیگر از این طرح تا آذرماه امسال به بهره برداری می رسد.

استاندار ایلام در ادامه علاوه بر پیگیری موافقت نامه های بانک های عامل در خصوص سرمایه گذاری در پروژه آزاد راه پل زال، چیلات، نجف اشرف، خواستار تزریق اعتبار ویژه به راه آهن ایلام نیز شد و گفت: این پروژه مهم که اخیرا آغاز کار اجرایی آن با حضور رئیس جمهور کلید خورده  برای استان حائز اهمیت است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی در ادامه پیگیر مطالبات استان در حوزه تقسیمات کشوری شد و اظهار داشت: در حال حاضر تبدیل بخش چوار به شهرستان و دهستان آسمان آباد به بخش در دستور کار دولت است که با توجه به اهمیت موضوع برای استان و مردم این مناطق خواستار تسریع بیشتر در این موارد هستیم.

وی در ادامه‌ با اشاره به تصویب طرح ارتقا و تبدیل بخش چوار به شهرستان در کمیسیون سیاسی، دفاعی هیات دولت از نگاه مثبت دولتمردان در امور مختلف استان از جمله حوزه تقسیمات کشوری تشکر کرد و گفت: در این زمینه اقدامات خوبی چون ایجاد بخش دشت عباس و شهرستان هلیلان انجام شده است و به زودی با تصویب شهرستان شدن چوار در هیئت دولت و به سرانجام رسیدن بخش آسمان آباد حامل این خبرهای خوش برای مردم استان باشیم.

کد خبر: ۳۶٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha