۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
ضرورت استفاده از کشت گلخانه‌ای و روش های نوین آبیاری در پایاب سدها
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از کشت گلخانه‌ای و روش های نوین آبیاری در پایاب سدها

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: استفاده از کشت گلخانه‌ای و روشهای نوین آبیاری بایستی در بهره‌برداری از پایاب سدها مدنظر قرار گیرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در بازدید از طرح های کشاورزی ورزقان با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای به جهت بازدهی بالای اقتصادی، در هر شرایطی به صرفه است گفت: دولت با اعطای تسهیلات از این بخش حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

فرماندار شهرستان ورزقان نیز در این جلسه با بیان اینکه بهره‌برداری از سدهای حاجیلرچای و آقبلاغ سفلی ـ سیه‌کلان فرصت خوبی پیش روی شهرستان برای توسعه بخشهای صنعت و کشاورزی قرار داده است گفت: باید از منابع آبی موجود شهرستان در هر سه بخش شرب، کشاورزی و صنعت استفاده حداکثری شود.

خانی افزود: استفاده از کشت گلخانه‌ای و روش‌های نوین آبیاری که بازده اقتصادی مطلوب دارند باید در بهره‌برداری از پایاب سدها مدنظر قرار گیرد.

الهوردی دهقانی نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه نواقص سد حاجیلارچای و نیز اجرای شبکه پایاب سدهای آقبلاغ سفلی ـ سیه‌کلان و حاجیلار بایستی هر چه سریعتر رفع شود افزود: احداث سد بر روی رودخانه‌های بکرآباد و مسقران که مطالعات آن صورت گرفته و نیز انجام مطالعات لازم برای احداث سد بر روی روخانه‌های جوشین چای و ورزقان چای برای توسعه کشاورزی و صنعت باید آغاز شود.

یوسف غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان نیز گفت: برای اختصاص آب سد حاجیلارچای به طرح‌های مختلف، توجیه اقتصادی طرح برای سازمان آب بسیار مهم است.

کد خبر: ۳۶٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha