۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
۷۷۸ واگن جدید در سال گذشته به ناوگان ریلی اضافه شد
مدیر عامل شرکت راه آهن:

۷۷۸ واگن جدید در سال گذشته به ناوگان ریلی اضافه شد

رسولی، مدیر عامل شرکت راه آهن از افزوده شدن، ۷۷۸ دستگاه واگن مسافری، خودکشش، باری و لوکوموتیو در سال گذشته به شبکه ریلی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، رسولی در نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه این واگن‌ها در کارخانجات داخلی تولید شده است افزود: در سال ۹۸ یک واگن خارجی به کشور وارد نشد.

وی گفت: همچنین در سال گذشته، شرکت واگن پارس که در صدر کارخانجات بحرانی بود، بر اساس گزارش مدیر عامل این شرکت از رکورد ۲۰ سال گذشته در خصوص تولید، عبور کرد.

رسولی با بیان اینکه همه کارخانجات تولیدی راه آهن در حال فعالیت هستند افزود: همه واگن‌های فرسوده خطوط ریلی به کارخانجات تولید کننده برای بازسازی اعزام شدند که ۲۷۰ واگن قابل بازسازی بود.

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: از مالک واگن‌های اسقاطی غیر قابل بازسازی هم، در خصوص فروش آن و پرداخت پول فروش به کارخانجات تولیدی برای تولید واگن جدید، امضا گرفته شد.

رسولی گفت: در فروردین امسال با وجود تعطیلی و بحران ویروس کرونا نخستین مرحله افتتاح ناوگان جدید را داشتیم و این اقدام در ۴ مرحله و تا تیرماه اتفاق افتاد.

وی امضاء شیوه نامه‌های مختلف در خصوص ترانزیت را از دیگر اقدامات راه آهن بیان کرد و افزود: یکی از این شیوه نامه‌ها انتقال بار کانتینری چین به اروپا بود.

رسولی گفت: این کریدور، کریدور جنوبی دریای خزر است و رقیبی برای کریدور شمالی دریای خزر محسوب می‌شود.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به توافق با روسیه و هند اشاره کرد و افزود: با این دو کشور توافقات خوبی داشتیم که بار ترانزیتی روسیه و هند از خطوط ریلی ایران انجام شود.

کد خبر: ۳۵٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha