۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
جلوگیری از واردات بی‌رویه پیگیری می‌شود
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

جلوگیری از واردات بی‌رویه پیگیری می‌شود

درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر جلوگیری از واردات بی رویه تاکید کرد و گفت: گاهی واردات یک کالا قاچاق نیست، اما ضرورتی ندارد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما،  حجت‌الاسلام و المسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، تهیه بانک اطلاعاتی از تولیدکنندگان داخلی، جلوگیری از واردات بی‌رویه، نظارت بر عملکرد بانک‌ها در اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان و مذاکره با مجلس برای اصلاح برخی قوانین را از برنامه‌های حمایت از تولید ملی اعلام کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین درویشیان در جمع بازرسان کل مرکز و استان‌های این سازمان، گفت: ممکن است برخی از تولیدکنندگان برای شکایت یا پیگیری امور مراجعه نکنند، لذا بازرسان با متولیان دستگاه‌های اجرایی در واحدهای تولیدی حضور یابند و پای درد دل آن‌ها بنشینند و به طور جدی پیگیر رفع مشکلات‌شان باشند.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از برنامه‌های بازرسی در سال جاری مختص حمایت از تولید است، گفت: تمامی بازرسی‌های امور و استان‌ها مکلفند خریدهای دستگاه‌های اجرایی را بررسی کنند تا هیچ کالای خارجی دارای مشابه داخلی خریداری نشود.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان با اشاره به آثار مخرب قاچاق کالا بر تولید ملی، اظهار کرد: پیگیری مبارزه با قاچاق کالا به خصوص در استان‌های مرزی و گمرکات کشور و ارزیابی کالاهای قاچاق باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر جلوگیری از واردات بی رویه تاکید کرد و گفت: گاهی واردات یک کالا قاچاق نیست، اما واردات آن ضرورتی ندارد یا از سوی دیگر تصمیمات خلق‌الساعه برخی مدیران، بازارهای صادراتی را از بین می‌برد و باعث می‌شود کشورهای دیگر جای محصول صادراتی ما را بگیرند.

وی بیان کرد: اگرچه از تولید داخلی حمایت می‌کنیم، اما این موضوع نباید ما را از اهمیت افزایش کیفیت کالاهای داخلی غافل کند و باید کیفیت این کالاها روزبه‌روز بهتر شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به رأی وحدت رویه دیوانعالی کشور درخصوص سودهای بانکی اضافی گفت: بانک‌ها حق ندارند سودهای بر خلاف تعرفه بانک مرکزی طلب کنند و باید بر اجرای رأی دیوانعالی کشور نظارت کنیم و این موضوع گشایشی در کار واحدهای تولیدی است.

کد خبر: ۳۵٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha