۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
بیش از یک میلیون نفر در صندوق اجتماعی کشاورزان بیمه شدند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بیش از یک میلیون نفر در صندوق اجتماعی کشاورزان بیمه شدند

شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شمار بیمه شده فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان از مرز یک میلیون نفر عبور کرده و حدود ۱۰۰ هزار نفر هم از مواهب مستمری‌ها برخوردارند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محمد شریعتمداری در گردهمایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: برقراری و ایجاد یک ساختار اقتصادی عادلانه برای برخورداری برابر افراد از مواهب کشور، رفع فقر مطلق و از بین بردن تبعیض و محرومیت و توسعه بیمه از اصول قانون اساسی کشور است و ایجاد شرایط بهتر برای زندگی در روستاها از وظایف ماست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید روند مهاجرت از روستاها به شهرها را متوقف کنیم که کارهای خوبی هم آغاز شده است.

شریعتمداری افزود: توسعه روستایی در ایران سابقه و پیشینه زیادی دارد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی مسئول توسعه متوازن روستایی شد. آن زمان روستاها یک متولی واحد داشت و همه امور را اداره می‌کرد. با متوقف شدن فعالیت جهاد و سپردن امور مختلف به هرکدام از دستگاه‌ها و ایجاد یک معاونت در ریاست جمهوری، روند حرکت متفاوت شد و باید بیشتر روی آن تامل و بازنگری کنیم.

وی افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در کنار دستگاه‌های مربوطه، فعالیت می‌کند و امور بیمه‌ای را پیش می‌برد و امیدواریم به توسعه متوازن و همه جانبه روستاها بیشتر توجه شود و ما به یک نقشه راه و برنامه کلان برای پایداری توسعه متوازن روستاها نیازمندیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این کار که یک و نیم میلیارد از صندوق توسعه ملی برداشت و برای تسهیلات و اشتغال روستایی صرف کنیم تصمیم خوبی بوده است که اگر با جدی گرفتن نظارت‌ها ادامه یابد در رشد اشتغال موفق‌تر خواهیم بود.

شریعتمداری با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت ۱.۲۴ و رشد جمعیت مسن ۳.۶ است، گفت: باید نظام تامین اجتماعی فراگیر ایجاد و به یکی از اصلی‌ترین خط مشی‌های سیاست گذاران در کشور تبدیل شود و به این سمت حرکت کنیم.

شریعتمداری به ضرورت تنوع بخشی اقدامات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان تاکید کرد و گفت: موضوع حاشیه نشین‌ها و تشویق آن‌ها برای برگشتن به روستاها و برخورداری از بیمه را می‌توانیم در این صندوق توسعه دهیم.

کد خبر: ۳۵٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha