۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
رفتارهای کوتاه مدت در بازار سرمایه ناشی از هیجانات است
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران:

رفتارهای کوتاه مدت در بازار سرمایه ناشی از هیجانات است

اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران گفت: جو بازار سرمایه منفی و به دلائل متعددی خروج سرمایه از بازار رخ داده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «سعید اسلامی بیدگلی» افزود: بطورکلی بازار سرمایه ایران طی یکسال گذشته دارای اهمیت بسیار زیادی هم در بعد اقتصاد کلان و هم در بعد اقتصاد خانوار و تعداد سرمایه گذاران پیدا کرده است.

وی اظهارداشت: بسیار زیادی از مردم امروز منابع مالی خود را در بازار سرمایه قرار داده اند.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران گفت: از پایان اردیبهشت ماه سال جاری برخی از کارشناسان و فعالان بازار راجع به اضافه قیمت برخی از سهام صنایع و شرکت ها در بازار مطالبی را مطرح و در عین حال گهگاهی از سوی نمایندگان مجلس، کارشناسان و مسئولان هشدارهایی در باره اینکه ممکن است بازار بورس فرو ریزش داشته باشد هم داده می شد.

وی افزود: به نظر می رسد در بخش های از بازار سرمایه اضافه قیمت وجود داشته باشد بنابراین یک حالت نگرانی، اضطراب، دست به ماشه بودن برای بسیاری از سرمایه گذاران بویژه آن های که طی یکساله و نیم گذشته سودهای بسیار زیادی نصیب شان شده بود و آماده بودند از این بازار خارج شوند اساسا وجود داشت.

اسلامی بیدگلی تصریح کرد: این ماشه به محض انتشار خبری مربوط به صندوق دارا دوم از سوی دولت کشیده شد و بازار جو منفی پیدا کرد و به دلائل متعددی خروج سرمایه از بازار رخ داد.

وی ادامه داد: بخش بزرگی از رفتارهای کوتاه مدت در بازار بیش از اینکه ناشی از تحلیل های بنیادی باشد ناشی از هیجانات و رفتارهای هیجانی است.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران گفت: در چنین شرایطی تحلیل بازار کار بسیار پیچیده و دشواری است چون بر اصول بنیادی اقتصادی استوار نیست.

وی افزود: بازار سرمایه به ذاته دارای نوسان است و سرمایه گذاران بالاخص جدید الورودی ها باید به این نکته توجه داشته باشند و بدانند که بازار قرار نیست هر روز مثبت باشد.
 

کد خبر: ۳۵٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha