۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
تسلا درحال توسعه پردازش‌ ویدیویی
ایمنی خودروهای خودران افزایش می‌یابد

تسلا درحال توسعه پردازش‌ ویدیویی

مدیرعامل شرکت تسلا از ساخت یک واحدکنترل الکترونیکی جدید به نام «دوژو» خبر داد.

به گزارش بازار، ایلان ماسک مدیرعامل بزرگترین سازنده خودروهای خودران و الکتریکی با اشاره به اینکه  این سیستم توسعه پردازش ویدیویی برای خودروهای خودران درحال ساخت است، گفت: «دوژو یک کامپیوتر آموزشی NN است که یک شبکه عصبی مصنوعی مشابه مغز انسان دارد. این شبکه عصبی با تحلیل الگوریتم‌های دریافتی به بهترین حالت هدایت خودرو را در دست خواهد داشت.» تسلا درتلاش هست با سرمایه‌گذاری و توسعه پردازش ویدیویی خودروهای برقی را قادر سازد تا در حالت تمام خودران و بدون دخالت راننده حرکت کند.

پردازش تصویری علاوه بر فراهم سازی حرکت بدون نظارت راننده، احتمال تصادف را کاهش و ایمنی را افزایش خواهد داد. آینده خودروهای خودران مبتنی بر توسعه پردازش تصویری است که خودروسازان بزرگ در دنیا درحال رقابت برای استفاده بیشتر از این سیستم در محصولات خود هستند.

گفتنی است که تسلا مدل S که سال ۲۰۱۲ معرفی شد، مجهز به سیستم خودران بود. سه سال پی‌درپی به دلیل تصادف در سرعت‌های بالا و عدم کنترل در این خودرو، بازار جهانی نسبت به محصولات خودران این کمپانی بی‌اعتماد شد. در سال ۲۰۱۵ با فیس‌لیفت مدل S، این کمپانی خودران سطح چهار را به جهان معرفی کرد. رقبا اصلی تسلا در پیشرفت سیستم خودران ائتلاف سه غول خودروسازی جهان یعنی مرسدس‌بنز، آئودی و ب‌ام‌و هست، به دلیل چالش اقتصادی ناشی از کویید ۱۹ و به تبع برای کاهش هزینه‌های ساخت این ائتلاف به تازگی از هم فروپاشید.

کد خبر: ۳۵٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha