۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
مدت امهال تسهیلات کرونا تا ۹ ماه افزایش یابد
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

مدت امهال تسهیلات کرونا تا ۹ ماه افزایش یابد

مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به علت ادامه شیوع بیماری کرونا و به منظور حمایت از فعالان بخش گردشگری از مسئولان بانک‌ها خواسته شده است مدت امهال تسهیلات اعطایی به مدت ۹ ماه افزایش یابد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، علی اصغر مونسان در نشست مشترک با مدیران عامل و معاونان اعتباری بانک‌ها با اشاره به این که ۷۰ درصد از عملیات اجرایی و عمرانی حدود ۶۰۰ طرح زیرساختی گردشگری انجام شده است، افزود: در صورت حمایت بانک‌ها به طور حتم شاهد افزایش تأسیسات گردشگری و توسعه این بخش خواهیم بود.

وی گفت: مدت امهال تسهیلات اعطایی به فعالان گردشگری ۳ ماه تعیین شده بود که با توجه به ادامه شیوع بیماری کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضروری است این مدت تا ۹ ماه افزایش یابد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: کشور اکنون نیاز دارد تا مدیران متعهدانه حمایت کنند تا شرایط سخت برای مردم ایجاد نشود و خوشبختانه صندوق توسعه ملی حمایت‌های خوبی از صنعت گردشگری دارد.

مونسان گفت: تا پیش از شیوع بیماری کرونا؛ روند گردشگری کشور به نحو مطلوبی جهشی بود به طوری که در ۱۰ ماه سال ۹۸ بیش از هشت میلیون گردشگر وارد کشور شد.

وی افزود: در سال‌های اخیر تعداد تأسیسات گردشگری در سال‌های اخیر افزایش یافته به گونه‌ای که تعداد بوم گردی‌ها به ۲ هزار واحد رسیده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر نقش افزایش حجم سرمایه گذاری در توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: صدور ۵ هزار موافقت اصولی در این صنعت نشان می‌دهد سرمایه گذاری چه نقش امیدوار کننده‌ای در توسعه این صنعت بزرگ دارد.

مونسان افزود: یکی از خصوصیات گردشگری این است که صنعت به سرعت خود را بازسازی می‌کند و خوشبختانه ظرفیت گردشگری داخلی به حدی بالاست که با پایان کرونا و آغاز سفرها در مدت کوتاهی شاهد رونق خواهیم بود.

کد خبر: ۳۵٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha