۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
انتقاد از صادرات فرش زنجان به نام استان ها دیگر
استاندار زنجان مطرح کرد

انتقاد از صادرات فرش زنجان به نام استان ها دیگر

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان هزار و ۵۵۰ قالی باف دائمی و نیمه‌دائمی دارد، گفت: این استان در صادرات فرش نامی ندارد و به نام استان های دیگر صادر می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح‌الله حقیقی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در محل استانداری زنجان با بیان اینکه برگزاری جلسات در استانداری باید خروجی داشته باشد،گفت: باید آمارهای ارائه شده با هم تناقض نداشته باشند.

وی  بر لزوم ارائه آمار یکسان در خصوص اشتغال و بیکاری در استان تاکید کرد و یادآور شد: تهیه بانک آمار و اطلاعات، هزینه نیست و سرمایه‌گذاری می باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه شاخص‌ها نباید با یکدیگر متفاوت بوده و آمارها باید یکسان باشد، گفت: ارائه آمار نادرست بسیار مشکل سازاست.

حقیقی با بیان اینکه در سال جهش تولید ۲۷ پروژه مصوب شده است، ابراز داشت: باید اجرای پروژه های جهش تولید نظارت، کنترل و اقدام شود.

وی  به پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و افزود: پنجره واحد به عنوان نمونه در زنجان ایجاد شده و الگوی کشور است و این برای استان بسیار اهمیت دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام‌فروشی، موضوع مهم در کیفی‌سازی و ارتقای بهره‌وری است، افزود: در این خصوص دستگاههای اجرایی مربوطه برنامه ریزی لازم را بکنند.

حقیقی تاکید کرد: این استان در بخش کشاورزی اشتغال ۳۳ درصدی دارد و خوشبختانه اشتغال این بخش نسبت به سطح کشور خوب است و این نشان می دهد اقدامات خوبی در بخش کشاورزی استان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه این استان هزار و ۵۵۰  قالی باف دائمی و نیمه‌دائمی دارد، گفت: این استان در صادرات فرش نامی ندارد و به نام استان های دیگر صادر می شود.

استاندار زنجان، بر لزوم ایجاد بانک جامع آمار و GIS  تاکید کرد و گفت: باید نقشه راه سرمایه گذاری  تهیه شده برای استان قابلیت عملیاتی شدن را داشته باشد.

کد خبر: ۳۵٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha