۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
تهیه ۲۵۰ هزار تبلت برای دانش آموزان خانواده های نیازمند در کشور
معاون اشتغال کمیته امداد امام(ره) اعلام کرد

تهیه ۲۵۰ هزار تبلت برای دانش آموزان خانواده های نیازمند در کشور

عبدالملکی، از اقدام کمیته امداد برای تهیه ۲۵۰هزار تبلت برای خانواده های نیازمند خبرداد و بیان کرد: این وسایل ارتباطی برای فرزندان این خانواده تهیه می شود تا این عزیزان از آموزش مدرسه عقب نمانند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه مرحله آزمایشی برگزاری دوره های کسب و کار به صورت مجازی را در هفته گذشته طی کردیم، گفت: از هفته جاری توسعه آموزش های کسب و کار به صورت مجازی را در دستور کار معاونت اشتغال کمیته امداد قرار داده ایم.

وی افزود: به طور کلی یکی از ارکان برنامه های اشتغال امداد آموزش های کسب و کار است و بدون آموزش، امکان ایجاد یک شغل پایدار با درآمد مناسب وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سه نوع آموزش در کمیته امداد از سال ۹۷ ارائه می شود، اظهار کرد: نوع نخست، آموزش های مقدماتی کسب و کار است و هدف از این نوع آموزش ها، آشنایی افراد با مفاهیم کار آفرینی و فرهنگ کسب و کار است و مختص کسانی است که هنوز تصمیم نگرفته اند وارد برنامه اشتغال شوند و با این آموزش ها قصد داریم افراد برای ورود به کسب و کار، راغب شوند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) از آموزش های مهارتی به عنوان نوع دوم سری آموزش های این کمیته یاد کرد و گفت: این آموزش ها برای کسانی است که تصمیم گرفته اند وارد برنامه اشتغال و کسب و کار شوند. این افراد یک دوره مشاور شغلی را گذرانده اند و در جریان آن مشاوره، یک بسته شغلی به عنوان مسیر کاری آن‌ها ترسیم شده است.

وی درباره سومین گروه مخاطبین آموزش های اشتغال کمیته امداد توضیح داد و بیان کرد: این آموزش ها که با هدف پایدار سازی اشتغال صورت می گیرد، برای کسانی است که قبلاً طرح اشتغال را انجام داده‌اند و برای به روزرسانی مهارت ها و افزایش بهره وری به این آموزش ها ورود می کنند.

عبدالملکی بیان کرد: این سه آموزش با توان بالا و حداکثر ظرفیت انجام می شود و طی چهل سال پس از انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار فقره آموزش انجام داده است و در سال جاری به دلیل شیوع کرونا، به سراغ آموزش مجازی رفتیم که کار سختی بود زیرا بسیاری از مخاطبین کمیته امداد، به زیرساخت های آموزش مجازی دسترسی ندارند.

وی درباره راهکار کمیته امداد برای حل این مشکل عنوان کرد: با کسانی که تحصیلات بالاتری داشتند و دارای یک تلفن همراه هوشمند بودند به صورت پایلوت چند دوره از جمله پرورش گیاهان دارویی را تعریف کردیم و با کمک پارک های علم و فناوری دوره های آموزش را اجرا کردیم.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) از اقدام کمیته امداد برای تهیه ۲۵۰ هزار تبلت و تلفن را برای خانواده های نیازمند خبر داد و بیان کرد: این وسایل ارتباطی برای فرزندان این خانواده تهیه می شود تا این عزیزان از آموزش های مدرسه عقب نمانند و خوب طبیعتاً خانواده ها نیز می توانند از آن استفاده کنند. با کمک پارک های علم و فناوری تا انتهای سال دهها هزار آموزش مجازی کسب و کار را اجرا خواهیم کرد.

کد خبر: ۳۵٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha