۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
مرزهای اندونزی تا زمان کشف واکسن به روی توریستها بسته است
اندونزی میزبان واکسن های چینی کرونا

مرزهای اندونزی تا زمان کشف واکسن به روی توریستها بسته است

با وجود اینکه صنعت توریسم، نقش بزرگی در اقتصاد اندونزی دارد ولی مقامات این کشور به این نتیجه رسیده اند که هزینه توقف صنعت توریسم تا کشف واکسن کرونا کمتر از بازشدن مرزها و افزایش شمار مبتلایان است. به همین دلیل رسما اعلام کردند توریستها زمانی می توانند وارد اندونزی شوند، که واکسن کرونا کشف شده باشد.

بازار؛ گروه بین الملل: بحران کرونا بیش از هر صنعتی، به صنعت توریسم دنیا آسیب وارد کرد. توقف پروازهای بین المللی، بسته شدن مرزها و نگرانی از ابتلا به بیماری حتی در صورت انجام سفرهای داخل کشوری باعث شده است تا صنعت توریسم در دنیا تعطیل شود و صنایع وابسته به آن مثل صنعت هتل داری و رستوران داری و کافه داری هم با چالشهای زیادی روبرو شود. بازدید از مکان های دیدنی و جاهای تفریحی در کشورهای دنیا به پایین ترین سطح در طول تاریخ رسیده است و انتظار می رود این وضعیت تا زمانی که کرونا در دنیا کنترل شود، ادامه داشته باشد.

اخیرا روزنامه جاکارتا پست کشور اندونزی در گزارشی به بحران ایجاد شده در اقتصاد این کشور به دلیل همه گیری کرونا و توقف ورود توریست به این کشور اشاره کرد و نوشت: «توریسم یکی از منابع مهم و ارزشمند درآمد برای ما است ولی با شیوع ویروس کرونا ورود توریست به کشور ما متوقف شد و آسیب زیادی به اقتصاد ما وارد شد.  در ماه های اخیر بارها مقامات دولتی در مورد دستورالعمل های لازم برای بازگشایی مرزها و استقبال از توریستها پرداختند ولی به نظر می رسد هیچ راهکاری برای آن وجود ندارد و باید مرزها همچنان بسته بمانند.» این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: «احیای صنعت توریسم در کشورهای مختلف  به خصوص کشورهایی که اقتصاد وابسته به توریسم دارند، منوط به کشف واکسن کرونا و دریافت ان توسط تمامی مردم باشد. زیرا هم باید کشور برای ورود توریست ایمن باشد و هم فردی که قصد سفر به کشور را دارد در برابر ویروس ایمنی پیدا کرده باشد.»

اریک توهیر، رییس مرکز احیای اقتصاد بعد از کنترل ویروس کرونا در مصاحبه ای با این روزنامه گفت: «بدون شک بازشدن مرزها و وارد شدن توریستها مزیت مهمی برای اقتصاد ما ایجاد می کند ولی باید بازگشایی مرزها در زمان مناسب انجام شود. اگر زمان بندی ما صحیح نباشد، مشکلات دو چندان می شود و نه تنها گشایشی در اقتصاد ایجاد نمی شود بلکه فشارهای بیشتری به اقتصاد وارد می شود.»

او ادامه داد: «دولت اندونزی بر این باور است مرزها زمانی به روی توریستهای خارجی باز می شود که واکسنی برای مقابله با کرونا در دنیا شناسایی شده باشد و این واکسن به طورعمومی در اختیار جهانیان قرار گرفته باشد.»

سفرهای تجاری با شرایط خاص انجام می شود
اریک توهیر در مورد سفرهای تجاری گفت: «دولت در نظر دارد امکان از سر گیری سفرهای تجاری را فراهم کند ولی مقاصد توریستی تنها برای مسافران داخلی باز خواهند بود.»

 کشورهای دیگر هم در نظر دارند امکان آغاز سفرهای تجاری را فراهم کنند ولی در اغلب آنها احتیاط ها و نگرانی های زیادی وجود دارد. از جمله این کشور ها استرالیا است که پیشتر اعلام کرده بود ورود دانشجوهای بین المللی و بازرگانان را از جولای سال جاری آزاد خواهد کرد و مرزها را به روی این دو گروه می گشاید ولی بعد از افزایش شیوع ویروس در ایالت ویکتوریا این طرح متوقف شد و حال صحبت از سرگیری این سفرها ازابتدای سال بعد است.

استرالیا هم در میان کشورهایی است که برای احیای اقتصادش وابسته به صنعت توریسم است و ورود دانشجوهای خارجی هم نقش مهمی در رشد اقتصادی این کشور دارد. از دیگر کشورهای توریست محور در جنوب شرقی آسیا که این روزها با چالشهای زیادی روبرو هستند می توان به تایلند، مالدیو، مالزی، ژاپن و سنگاپور اشاره کرد. تویستهای وارد شده به شماری از این کشورها از جمله تایلند، توریسهای تفریحی هستند و در برخی دیگر از قبیل ژاپن و سنگاپور توریستهای تجاری هستند. اخیرا ژاپن هم از بازشدن مرزها تحت شرایط خاص برای افرادی که قصد سفر تجاری به این کشور را دارند، خبر داده است.

جاکارتا پست هم با اشاره به سیاستهای کشورهای اطراف اندونزی و کشورهایی که از نظر نرخ ابتلا وضعیتی مشابه این کشوردارند، نوشت: «انتظار می رود از ابتدای سال بعد سفرهای توریستی در اندونزی شروع شود و مرزها به روی مسافران باز شود. بررسی های ما نشان داده است که احتمال تولید واکسن کرونا در انتهای سال جاری بالا است و اقتصاد دنیا از سال بعد می تواند فعالیت عادی خود را از سر بگیرد.»

سومین مرحله از آزمایشهای بالینی واکسن چینی در اندونزی انجام شد
در این گزارش اعلام شد : «شرکت چینی sinovac، سومین مرحله از آزمایشهای بالینی خود را از روز ۱۲ اوت سال جاری در اندونزی انجام داده است و این شرکت متعهد شد در صورت نتیجه بخش بودن این فاز از آزمایشها، واکسن مورد نیاز اندونزی را در اختیار این کشور قرار دهد.»

دولت اندونزی اعلام کرده است مرحله سوم آزمایشهای بالینی برای این واکسن چینی شش و نیم ماه طول می کشد و قرار است تولید انبوه این واکسن بعد از پایان این مرحله به سرعت در کشور اندونزی  و چین به صورت همزمان انجام شود. جاکارتا پست نوشت: «انتظار می رود تولید برای بازار اندونزی در داخل این کشور و توسط شرکتهای داروسازی اندونزیایی انجام شود و این طرحی  برای تسریع روند واکسن رسانی به مردم دنیا خواهد بود. پیش بینی ها نشان می دهد تولید انبوه این واکسن در صورت نتیجه بخش بودن این مرحله از آزمایش، از ژانویه سال ۲۰۲۱ شروع شود.»

کد خبر: ۳۵٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha