۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
حذف ۱۰۰هزار نفر  از لیست مسکن ملی
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

حذف ۱۰۰هزار نفر از لیست مسکن ملی

محمد اسلامی گفت: ۴۲ درصد ثبت‌نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن واجد شرایط نیستند و ۵۸ درصد آن‌ها، معادل ۱۴۰ هزار نفر در ثبت نام حائز شرایط تشخیص داده شدند.

به گزارش بازار، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، با اعلام اینکه روند استقرار شورای هشتم و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور روند مناسبی داشت، گفت: هفت معیار باید ملاک عمل سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان باشد که شامل انسجام و هماهنگی در سازمان نظام مهندسی و پرهیز از اختلاف، ایجاد وحدت رویه، سلامت و شفافیت مالی و قاطعیت در برخورد با فساد، نوآوری در عملکرد، تعهد سازمان و فردی، هماهنگی با مسئولان استانی و مردم‌داری و پرهیز از ایجاد نارضایتی در جامعه است.

وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن و اقدام ملی مسکن، با اعلام این مطلب که هم اکنون غربالگری مرحله اول ثبت‌نام به پایان رسیده است، بیان کرد: ۴۲ درصد ثبت‌نام شدگان مرحله اول معادل ۱۰۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته نشدند و در مقابل ۵۸ درصد ثبت‌نام شدگان معادل ۱۴۰ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

اسلامی ادامه داد: مقادیری زمین در شهرهای مختلف به متقاضیان واگذار می‌شود و با تشکیل مثلثی متشکل از مردم، سازمان‌های نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی، ساخت و سازهای این طرح اجرایی و عملیاتی می‌شود و انتظار می‌رود تا نهضت خانه‌سازی در کشور ادامه یابد.

عضو کابینه دوازدهم افزود: تلاش می‌شود قبل از اتمام سال ۹۸ ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن انجام شود و متقاضیان بیش‌تری در این طرح وارد شوند.

به نقل از پایگاه خبری وزات راه و شهرسازی، اسلامی گفت: عدم شفافیت مالی در سازمان‌های نظام مهندسی در گذشته لطمات جبران ناپذیری را به جامعه مهندسی کشور وارد کرد و در این دوره انتظار است تا هزینه‌ها و نحوه مدیریت منابع به شکل مداوم و برخط باشد و شفافیت مالی در نظام مهندسی ساختمان کشور ایجاد شود.

کد خبر: ۳٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha