۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) ۴۹ طرح مهم را به نتیجه می‌رساند
نایب رییس مجلس:

قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) ۴۹ طرح مهم را به نتیجه می‌رساند

نیکزاد، نایب رییس دوم مجلس گفت: بر اساس توافق مجلس، سازمان برنامه و بودجه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) تا پایان امسال ۴۹ طرح مهم در سراسر کشور با تلاش قرارگاه به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علی نیکزاد، نایب رئیس دوم مجلس، از تفاهم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با دولت برای اجرا و تکمیل ۱۱۸ طرح در استان‌ها خبر داد.

نشست مشترک علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار سعید محمد رئیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و مسئولان سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور با هدف همکاری قرارگاه خاتم با دولت برای اجرای طرح‌های عمرانی در کشور عصر امروز در مجلس برگزار شد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به تفاهم صورت گرفته میان مجلس، دولت و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) برای اجرای طرح‌های عمرانی در کشور، گفت: قرارگاه در سطح کشور اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی برای اجرای طرح‌های عمرانی صورت داده است، حال در شرایط کنونی قرارگاه به دنبال همکاری با دولت برای اجرا و تکمیل ۱۱۸ پروژه در سطح استان‌ها است. علاوه بر این پروژه ها، قرارگاه همکاری‌های مشترکی با شهرداری‌ها و شرکت‌های دولتی مانند شرکت ملی نفت دارد.

وی ادامه داد: در چند هفته اخیر جلسات متعددی با حضور رئیس قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و مسئولان سازمان برنامه و بودجه برگزار و در این نشست‌ها مقرر شد که مطالبات قرارگاه از دولت را در اختیار این نهاد قرار دهیم تا آن‌ها پروژه‌ها را بدون در نظر گرفتن مطالباتشان پیش ببرند.

نیکزاد ادامه داد: در این رابطه، ۱۱۸ پروژه در سطح کشور شناسایی و مقرر شد که اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان از یک فروردین تا پایان اسفند ماه سال جاری از سوی قرارگاه هزینه شود، همچنین اعتباری حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز از سوی دولت اختصاص داده خواهد شد. قرار است که اعتباری حدود یک هزار میلیارد تومان نیز در قالب نفت و یک هزار میلیارد تومان در قالب اوراق اختصاص داده شود.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، از ۱۱۸ پروژه، ۴۹ پروژه تا خردادماه سال ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت همچنین قرار است که قرارگاه تا آخر سال در قبال هزینه کرد اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومانی در پروژه‌های مذکور، ۱۲ هزار میلیارد تومان مطالبه داشته باشد.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: یکی از مسائل مورد بحث این بود که قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) با همکاری دولت و سازمان برنامه و بودجه در تمام استان‌ها به جز ۵ استان پروژه عمرانی داشت که خوشبختانه با توافق صورت گرفته، قرار است که در ۵ استان مذکور نیز پروژه‌هایی اجرایی شود که بر اساس آن، مقرر شد که در استان کردستان پروژه سد چراغ ویسی، در استان خراسان جنوبی پروژه راه آهن، در استان خراسان شمالی پروژه سد و بیمارستان، در استان همدان پروژه انتقال آب، در استان چهارمحال و بختیاری پروژه راه آهن شهرکرد-مبارکه و در استان مرکزی پروژه آزادراه اراک-بروجرد؛ پروژه‌ها عملیاتی شود.

وی گفت: با تصمیم و تفاهم امروز میان مجلس، دولت و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، در جهت عدالت پروژه‌های عمرانی در ۳۱ استان کشور توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) اجرایی خواهد شد، ان شاء الله این تفاهم یک مدیریت ارزشمند در باب توسعه استان و تحولی اساسی در حوزه زیرساخت‌های کشور باشد.

کد خبر: ۳۵٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha