۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
۲٨۰ هزار میلیارد تومان ارزش شرکت های دانش بنیان عرضه شده در بورس است
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

۲٨۰ هزار میلیارد تومان ارزش شرکت های دانش بنیان عرضه شده در بورس است

کردستان- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در حال حاضر ۲٨۰ هزار میلیارد تومان ارزش شرکت های دانش بنیان عرضه شده در بورس است.

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا ستاری امروز شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری تشکیل شد، با اشاره به اینکه  ۲٨۰ هزار میلیارد تومان ارزش شرکت های دانش بنیان عرضه شده در بورس است، اظهار داشت: سال گذشته این شرکت ها ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فروش داشتند. 

وی اضافه کرد : پارک های علم و فناوری متناسب با ظرفیت های استان کردستان نیست و نیازمند تقویت زیرساخت ها است لذا ما به هراندازه نیاز باشد اعتبار برای توسعه پارک های علم و فناوری را تامین خواهیم کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان یک پدیده درون زا است و کسی نمی تواند آن را در خارج از استان ایجاد کند، افزود:  در دنیای کنونی وجود منابع اولیه اهمیتی ندارد و دانشی که روی مواد اولیه کار می کند اهمیت دارد. 

ستاری با بیان اینکه مدیران باید نسبت به نگه داشتن نیروی انسانی وایجاد کارآفرینی با محوریت اقتصاد دانش بنیان تلاش کنند، یادآور شد :استان کردستان نسبت به سنوات قبل در حوزه فناوری تغییرات محسوسی کرده است و تلاش مدیران باید درست کردن فضای کسب و کار باشد.

 ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعە  شرکت های دانش بنیان در کردستان نیاز است
استاندار کردستان هم در این جلسه سفر معاون علمی رئیس جمهور به این استان را شانه توجه و توانمندی های کردستان در حوزه فناوری و دانش های نوین ذکر کرد و گفت:  نیروی انسانی توانمند و دارای فکر فراوان از ظرفیت های این استان است ولی برای شکوفایی این استعدادها نیازمند توجه و حمایت ویژه هستیم. 

بهمن مرادنیا با اشاره به اینکه بخشی از عقب ماندگی استان با نگاه حمایتی به حوزه فناوری و دانش های نوین قابل جبران است، افزود: با توجه به درخواست های موجود در حال حاضر نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و حمایت از شرکت های دانش بنیان هستیم. 

وی اضافه کرد: امیدوارم با حمایت معاون علمی رئیس جمهور این اعتبار تامین و در اختیار شرکت های دانش بنیان استان قرار بگیرد.

کد خبر: ۳۵٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha