۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
برگزاری جلسه شورای عالی کار، بعد از درخواستهای مکرر
نماینده کارگران در شورای عالی کار خبرداد

برگزاری جلسه شورای عالی کار، بعد از درخواستهای مکرر

نماینده کارگران در شورای عالی کار از برگزاری جلسه شورای عالی کار در روز یکشنبه هفته آینده(۱۳ بهمن ماه جاری) - بعد از گذشت زمان اصلی جلسه و بر اساس درخواست های مکرر اعضا-، خبر داد.

علی خدایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: براساس قانون باید جلسات شورای عالی کار هر ماه یکبار برگزار شود و در صورتیکه هر یک از طرفین درخواست برگزاری جلسه اضطراری داشته باشند باید این امر محقق شود اما برخلاف اینکه درخواست برگزاری جلسه اضطراری داشتیم به این امر توجهی نشد.

وی افزود: مطابق قانون برگزاری جلسه شورای عالی کار به صورت ماهانه باید باشد اما از ابتدای سالجاری تا کنون فقط ۴ جلسه شورای عالی کار برگزار شده که نشان دهنده نغض صریح قانون از سوی عضو دولتی این شورا است.

به گزارش خبرنگار بازار، طبق ماده ۱۶۷ و ۱۶۸ قانون کار شورای عالی کار به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیری این شورا بر عهده معاونت تنظیم روابط کار وزارتخانه است. طبق همین قانون سه نفر از اعضای مطلع و بصیر در حزه کارگری و سه نفر از اعضای مطلع در حوزه کارفرمایی نمایندگی این دو بخش را در شورای عالی کار به عهده دارند.

مطابق قانون کار باید شورای عالی کار به صورت مرتب و ماهانه جلسه داشته باشد و هرگاه یکی از طرفین درخواست جلسه اضطراری داشته باشد این امر محقق شود.

کد خبر: ۳٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha