۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
۶ فروند کشتی برای کشتیرانی در خزر به مازندران منتقل می‌شود
معاون استاندار مازندران:

۶ فروند کشتی برای کشتیرانی در خزر به مازندران منتقل می‌شود

ساری - معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران گفت: شش فروند کشتی تحت پوشش هلدینگ شستا برای توسعه صنعت کشتیرانی در دریای خزر به استان منتقل می‌شود.

حسن خیریان پور در گفتگو با خبرنگار بازار بااشاره به توافق هایی که با هلدینگ‌های شستا از جمله هلدینگ کشتیرانی صورت گرفت، گفت: قرار است شش فروند کشتی تحت پوشش شستا برای توسعه کشتیرانی و صنعت دریایی در حوزه خزر به استان منتقل شوند.

وی با اظهار اینکه مازندران امکانات و ظرفیت های مناسبی برای توسعه گردشگری دریایی دارد، تصریح کرد: در بنادر امیرآباد و نوشهر استان ۲۵ هکتار زمین برای توسعه گردشگری وجود دارد، همچنین هشت واحد صنعتی نیز در بندر امیرآباد مستقر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران با بیان اینکه برای واگذاری طرح های گردشگری و یا صنایع وابسته کشاورزی و تولیدی به سرمایه گذاران آمادگی داریم، افزود: در حال حاضر زمینه برای توسعه سرمایه گذاری ها در بنادر استان فعال است و تاکنون نیز ۴۰ شرکت در بندر امیرآباد سرمایه گذاری کرده اند.

خیریان پور، ایجاد کارخانه پتروشیمی با توجه به نیاز استان مازندران به انواع کودهای شیمیایی را امری ضروری دانست و گفت: از هرگونه سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی و نفت و گاز استقبال خواهیم کرد.

معاون استاندار مازندران همچنین با اشاره به اینکه ۱۳۴ نقطه ساحلی برای ساخت اسکله های دریایی و تفریحی به سرمایه گذاران واگذار می شود، گفت: این اسکله ها دارای پسکرانه های مناسب برای سرمایه گذاری هستند.

خیریان پور همچنین راه اندازی شرکت کشیرانی برای حمل و نقل انواع کالاهای صادراتی و توسعه گردشگری دریایی را از طریق دریایی خزر مستلزم سرمایه گذاری دانست.

کد خبر: ۳٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha