۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
۴۰ کارخانه تعطیل شده در مازندران به چرخه تولید بازگشت
رئیس سازمان صمت مازندران:

۴۰ کارخانه تعطیل شده در مازندران به چرخه تولید بازگشت

ساری- رئیس سازمان صمت مازندران گفت: در سال جاری ۴۰ کارخانه تعطیل و راکد تاکنون راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسینقلی قوانلو صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه جلسه جهش تولید در استانداری مازندران افزود: علی رغم همه فشارهای تحریمی بحث تولید با قدرت در حال کار است و تقریبا بجز چهار تا پنج اقلام بقیه اقلام نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی با اظهار اینکه سال قبل ۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در صنعت استان راه اندازی شد اما امسال به هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان رسیده است، گفت: تا پایان سال سه پروژه بزرگ ملی با اعتبار بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد افتتاح می شود.

قوانلو خواستار برنامه ریزی برای راه اندازی واحدهای تملیکی شد و گفت: سال قبل ۱۲۰ واحد تولیدی راه اندازی شد و امسال نیز ۱۲۵ واحد ره چرخه تولید بر می گردد که تاکنون ۴۰ واحد فعال شده است.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم جهش تولید اتفاق رخ دهد نیاز به سرمایه درگردش داریم و باید طرح های بالای ۶۰ درصد حمایت شود و ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش برای بخش صنعت لازم داریم درحالی که سال قبل پنج هزار میلیارد تومان سرمایه درگردش محقق شده است

رئیس سازمان صمت مازندران یادآور شد: نقش صنعت در ابتدای دولت ۱.۸ درصد بود و اکنون نزدیک به سه درصد جی بی تی صنعت کشور رسیده است.

کد خبر: ۳۵٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha