۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
میزان ذخایر آب‌های سطحی در سدهای استان همدان کاهش یافته است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

میزان ذخایر آب‌های سطحی در سدهای استان همدان کاهش یافته است

همدان - حسینی بیدار؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در حال حاضر میزان ذخایر آب‌های سطحی در سدهای استان همدان کاهش یافته است.

سیدهادی حسینی بیدار در گفتگو با بازار با اشاره به افزایش مصرف آب از زمان شیوع کرونا تاکنون عنوان کرد: در حال حاضر در تلاش هستیم تولید آب از سد اکباتان را تا ۱۰۰ لیتر در ثانیه افزایش دهیم تا پاسخ گوی نیاز مردم باشد.

حسینی بیدار بابیان اینکه تابستان امسال میزان تولید آب ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این در حالی است که میزان برداشت آب چاه‌ها به ۳۵۰ لیتر در ثانیه رسیده زیرا چاه‌ها یا خشک شده و یا سطح آب آن پایین رفته و امکان برداشت از آن وجود ندارد، گفت: میزان ذخایر آب‌های سطحی در سدهای استان نسبت به سال گذشته کمتر است اما امیدواریم با شروع فصل بارش میزان آب مصرف شده از ذخایر سدها جبران شود.

وی بابیان اینکه ۱۸ درصد مشترکان شرکت آبفا استان همدان پرمصرف هستند، گفت: با وجود کمبود ذخایر آبی نسبت به سال گذشته در استان همدان، مدیریت مصرف مناسب بوده و تاکنون قطعی آب به دلیل کمبود ذخایر صورت نگرفته است.

حسینی‌بیدار با تاکید بر اینکه مشکل آب در شهرستان‌های کبودرآهنگ، اسدآباد، فامنین و ملایر برطرف شده است، بیان کرد: طی دو ماه آینده وضعیت آبرسانی به روستای «قزل‌آباد» بهتر می‌شود و روستای «فیض‌آباد» و چند روستای اطراف نیز لوله‌گذاری شده و برای آنها مخازنی در نظر گرفته می‌شود.

حسینی‌بیدار با بیان اینکه در حال حاضر میزان مطالبات شرکت آبفا از مشترکان ۲۷ میلیارد تومان است، افزود: در بخش روستایی میزان مطالبات بیشتر است اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و تاکید وزیر پرداخت روستایی کمتر اتفاق افتاده است.

وی میزان مطالبات از ادارات را شش میلیارد تومان عنوان کرد و بیان کرد: بیشترین طلب از مشترکان اداری مربوط با اداره‌کل ورزش جوانان و آموزش و پرورش است.

کد خبر: ۳۵٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha