۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
افزایش ۱۰ درصدی بازدهی محصول با استفاده از جدیدترین تراکتور بذرپاش
جدید ترین ماشین‌آلات کشاورزی در نمایشگاه سالانه لوییویل کنتاکی ۲۰۲۰ معرفی شد

افزایش ۱۰ درصدی بازدهی محصول با استفاده از جدیدترین تراکتور بذرپاش

جدیدترین ماشین آلات کشاورزی در نمایشگاه سالانه لوییویل کنتاکی ۲۰۲۰ به نمایش در آمد. از جمله این ماشین آلات می توان به تراکتور بذرپاشی اشاره کرد که دو فرایند بذرپاشی و کود دهی خشک و مایع، را به صورت همزمان انجام و بازدهی محصول را تا ۱۰% افزایش می دهد.

بازار؛ گروه کشاورزی: در جشنواره بین المللی  محصولات کشاورزی «لوییویل  کنتاکی  ۲۰۲۰»، جمع کثیری از کشاورزان و تولید کنندگان ادوات کشاورزی گرد هم آمدند تا از جدیدترین تولیدات عرصه کشاورزی بازدید به عمل  بیاورند. در این راستا کمپانی های بزرگ از  جدید ترین محصولات خود نیز رونمایی کردند.

شرکت John Deere از جمله این شرکتهای بزرگ بود که همگام با رقابت با سایر رقبا در این نمایشگاه از ۴ محصول جدید خود پرده برداری کرد؛ تراکتور، بذرپاش و ماشین تخم پاش از جمله محصولات معرفی شده این شرکت بود که در معرض بازدید عموم قرار گرفتند.

در ادامه به بررسی این چهار محصول جدید و کاربرد آنها در تسهیل  سازی و تسریع فرایند کشاورزی می پردازیم.

تراکتور  بذر پاش مدل ۱۷۴۵ MaxEmerge۵
نسل جدید تراکتور بذرپاش مدل ۱۷۴۵ MaxEmerge ۵ تمام خودکار، جدید ترین محصول شرکت «جان دیر» است که در مقایسه با سایر تراکتورهای قدیمی دارای قابلیتهای منحصر به فردی می باشد. در واقع این تراکتور مخصوص کشاورزانی است که دارای زمین‌های کشاورزی ردیف بندی شده  با حداقل مسیر حمل و نقل است.

جالب است بدانید این مدل تراکتور دارای یک بخش بذرپاش بهینه است که قادر  است دانه های سویا و ذرت را روی ردیف های  ۱۵ اینچی و ۳۰ اینچی توزیع کند. این در حالی است که عمل  بذرپاشی در مدل های قدیمی تر  در ردیف بندی های  باریک مشکل ساز و گاها غیر ممکن است.

یکی دیگر از مزیت های این مدل، انجام دو  فرایند بذرپاشی و کود دهی خشک و مایع،   به صورت همزمان است. در حقیقت تکنولوژی بکار رفته در این مدل، بازدهی محصول را به میزان ۱۰% افزایش می دهد؛ چرا که در مدل های قدیمی تر  هدر رفت میزان  کودها بسیار بالا است و  نتیجه آن عدم رشد مناسب گیاه در غیبت کود خواهد بود.

به  گفته مدیر بازاریابی شرکت سازنده این تراکتور، مدل  ۵۱۷۴۵ MaxEmerge  دارای  گزینه  بذرپاشی در  ردیف های بسیار کوچک  است که به صورت تمام خودکار انجام می شود. از سوی دیگر میزان خطای این دستگاه بسیار پایین  بوده به صورتی که  دانه را در بهترین نقطه تعیین شده قرار خواهد داد.

گفتنی است این محصول تا پاییز ۲۰۲۰ به صورت انبوه روانه بازارهای  داخلی  و بین المللی خواهد شد.

یکی از مزیتهای تراکتور بذرپاش مدل ۱۷۴۵ MaxEmerge۵ انجام دو  فرایند بذرپاشی و کود دهی خشک و مایع،   به صورت همزمان است و در حقیقت تکنولوژی بکار رفته در این مدل، بازدهی محصول را به میزان ۱۰% افزایش می دهد

ماشین  کودهی با دقت بسیار بالا
استفاده از کودهای شیمیایی در تامین مواد مغذی برای گیاهان مفید است اگر چه آن ها برخی تاثیرات منفی محیطی دارند. از سوی دیگر افزایش مصرف روز افزون کودهای شیمیایی به دلیل پراکندگی استفاده از مواد معدنی، می تواند بر خاک، آب سطحی و آب های زیر زمینی تاثیر بگذارد. در این صورت بهره گیری از یک سیستم بهینه  کوددهی می تواند تا حد زیادی از این تاثیرات بکاهد.

همانطور که میدانید یکی از اشکال کودها، کود مایع است که در مقایسه با سایر کودهای خشک دارای  قدرت جذب و تجزیه بهتری است، اما از سوی دیگر استفاده درست از این محصولات، کشاورزان را دچار مشکل ساخته است  .در راستای رفع این مشکل، شرکت John Deere  ، سیستم کود دهی مایع مدرن خود را به کشاورزان پیشنهاد کرده است.

جدیدترین ماشین کود دهی معرفی شده در نمایشگاه سالانه لوییویل  کنتاکی  ۲۰۲۰ با کنترل مقدار کود، از هدر رفت کود مایع تا حد چشمگیری ممانعت می کند

گفتنی است سیستم نامبرده دارای تکنولوژی‌های کنترل و مانیتورینگ استفاده بهینه از کودهای مایع  است. در  این سیستم کود دهی میزان سرعت و مقدار کود مورد نظر در ابتدا تنظیم می شود و در مراحل بعدی  در خاک توزیع می گردد.

 علاوه بر مزیتهایی که به آن اشاره شد، کاهش هزینه ها از طریق توزیع  بهینه کود برتر بودن  این محصول  را  بیشتر به رخ می کشاند.

در واقع این محصول دارای بخش مخصوص کنترل مقدار کود است که از هدر رفت کود مایع تا حد چشمگیری ممانعت می کند. به این ترتیب با استفاده از این تکنولوژی میزان تعیین شده‌ای از کود در اختیار هر ردیف قرار خوهد گرفت.

این تکنولوژی همچنین دارای پمپ هیدرولیکی با قابلیت کارکرد ۱۰ کیلومتر در ساعت است.

بذرپاش C۶۵۰ Air Cart
بر اساس این گزارش، یکی از جذاب ترین محصولات به نمایش در آمده در این نمایشگاه سالانه،   مجموعه  بذرپاشی C۶۵۰ Air Cart شرکت جان دیر است. این محصول مخصوص زمین های کشاورزی کوچک با میزان بذر کم پایین است. در واقع از این ماشین برای پوشش دهی  هکتارهای بیشتر با زمان کمتری طراحی استفاده می شود.

نکته جالب توجه در مورد این ماشین این است که دارای ظریفت ۶۵۰  کیلو گرمی  همراه با تایرهای فوق بزرگ با قدرت حرکت بالا  بر روی زمین های  ناهموار است. علاوه بر این، این فناوری دارای یک صفحه نمایش دیجیتالی برای نشان دادن اطلاعات زمین، نوع کود، دوربین های تعبیه شده در مخزن دیجیتالی،   حسگرهای هواشناسی  وسایر اپراتورهای خودکار است.

تراکتور ۴M Heavy Duty Compact
در کنار محصولات ارائه شده از سوی شرکت نامبرده، جدیدترین تراکتور این کمپانی نیز با نام « ۴M Heavy Duty Compact » به بازدید کنندگان معرفی شد.

این تراکتور در واقع برای زمین های زراعی وسیع و ناهموار طراحی شده است و دارای ۴۰۵۲M HD اسب بخار است.

یکی از مهم ترین مزیت های این مدل تراکتور، قابلیت گردش سریع در شعاع کم  با کمک تایر های ۷۳ اینچی است. جالب است بدانید قابلیت تنظیم فاصله چرخ ها، فرمان هیدرولیکی، سهولت و سرعت در متصل کردن و به کارگیری ادوات، نیز از جمله  شاخصه های منحصر به فرد این محصول است.

گفتنی است این محصول نیز در اواخر پاییز ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد.

کد خبر: ۳۵٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha