۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
توجه به معیشت مردم و اشتغال، دو رویکرد محوری برنامه های وزارت صمت
وزیر پیشنهادی صمت مطرح کرد

توجه به معیشت مردم و اشتغال، دو رویکرد محوری برنامه های وزارت صمت

مدرس خیابانی، وزیر پیشنهادی صمت با اشاره به اهداف، سیاست ها و ماموریت های خود برای این وزارتخانه گفت: رویکرد توجه به معیشت مردم و اشتغال با توجه به اهداف دشمن از نکات مورد توجه است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین مدرس خیابانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۲ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت خود به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، ضمن تشکر از نمایندگان، هیات رئیسه مجلس، اعضا و هیات رئیسه کمیسیون ها به جهت تخصیص زمان جهت بررسی برنامه های پیشنهادی خود گفت: از حُسن اعتماد و عنایت رئیس جمهور نیز سپاسگزارم و از معاون اول رئیس جمهور و اعضای هیات دولت که در جلسه حاضر شدند، تشکر و قدردانی می کنم.

وی افزود: امید دارم به یاری خداوند متعال و به کمک نمایندگان و همت و صبوری مردم ایران، به ویژه صنعتگران، تولیدکنندگان، تجار، اصناف و بازرگانان و فعالان عرصه علم و دانش بتوانم خدمتگذار کوشا و سرباز صدیقی برای پیشبرد عالی نظام جمهوری اسلامی در این شرایط سخت بوده و شکر این اعتماد را بجا آورم.

وزیر پیشنهادی صمت تصریح کرد: شرایط کنونی سخت و البته اعتلابخش است. سخت به جهت جنگ اقتصادی تحریمی از سوی دشمنان کینه توز این مرز و بوم به سرکردگی آمریکای جنایتکار که با شیوع ویروس منحوس کرونا تقارن یافته و بی سابقه ترین و ظالمانه ترین فشار اقتصادی را ایجاد کرده؛ و اعتلابخش از این جهت که فرصت هایی را در این شرایط برای کشور از جهت خودکفایی و بلوغ توانمندی ها و ظرفیت های تولید و صادرات با اتکا به متخصصان داخلی به وجود آورده است.

مدرس خیابانی ادامه داد: مدیریت جهادی و تلاش همه ارکان نظام با در نظر گرفتن سه رکن اصلی حاکمیت، مردم و نهادهای انقلابی و جهادی در مدیریت دوران شیوع بیماری کرونا در کنار ابتکار هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید از مصادیق تعالی بخشی است و در این شرایط سخت تحریم برای خوداتکایی و استقلال صنعت، فرصت بی بدیلی شمرده می شود.

وی با اشاره به اهداف، سیاست ها و ماموریت های خود در بخش صنعت، معدن و تجارت به عملکرد دوره سه ماهه سرپرستی و دوره یکساله قائم مقامی خود در وزارتخانه صمت، گفت: از رویکردهای اصلی این برنامه که حاصل تلاش و بررسی های دقیق و حضور میدانی در بازدید از واحدها و شهرک های صنعتی و معدنی، تشکیل جلسات مکرر با بخش های مختلف صنعتی و معدنی برای بیان دغدغه های نمایندگان دلسوز مجلس شورای اسلامی و استانداران محترم بوده و در کنار نظرخواهی نخبگان علمی، صنعتگران و معدنکاران، صادرکنندگان و فعالان دانشگاهی به آن پرداخته شده، تاکید بر دو هدف؛ بهبود معیشت مردم و اشتغال است.

وزیر پیشنهادی صمت افزود: دو هدفی که دشمن آنها را نشانه رفته و دنبال سفره های خالی و کارخانه های تعطیل می گردد، لذا ضمن پاسخ به دغدغه های مردم و نمایندگان آنها در مجلس، باید حرکتی منطبق بر اسناد بالادستی، سیاست های اقتصاد مقاومتی، بیانیه گام دوم انقلاب برداشته شود.

کد خبر: ۳۵٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha