۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
تکمیل زیرساخت های گردشگری دریاچه دوقلوی«سیاه گاو» ایلام نیازمند ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام خبر داد

تکمیل زیرساخت های گردشگری دریاچه دوقلوی«سیاه گاو» ایلام نیازمند ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار

ایلام- شنبه زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: تکمیل زیرساخت های گردشگری دریاچه دوقلوی«سیاه گاو» واقع در شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام نیازمند ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

عبدالماک شنبه زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دریاچه دوقلوی سیاه گاو واقع در شهرستان آبدانان به عنوان تنها دریاچه دوقلوی کشور شناخته می شود که نیازمند امکانات و زیرساخت های گردشگری است.

وی با اشاره به برنامه های میراث فرهنگی برای توسعه زیرساخت های گردشگری در این دریاچه بسیار زیبا، افزود: در سال های گذشته بخشی از زیرساخت های شامل راه دسترسی، برق کشی و...انجام شده است.

شنبه زاده بیان کرد:  فاز دوم  توسعه زیرساخت های گردشگری در این دریاچه شامل محوطه‌سازی منطقه گردشگری دریاچه دوقلوی سیاه گاو نیز شروع شده است.

وی گفت: تکمیل فاز دوم شامل محوطه سازی، بهسازی و راهسازی نیازمند ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

وی افزود: چشمه‌های دوقلوی سیاه گاو آبدانان یک اعجاز الهی و یک مکان جذاب بی‌نظیر در کشور است که به‌منظور توسعه صنعت گردشگری در استان، توسعه زیرساخت های این اثر طبیعی در دستور کار قرار گرفته است.

دریاچه دوگانه سیاه گاو در فاصله ۸ کیلومتری سراب باغ آبدانان واقع شده است.دریاچه دوقلوی سیاه گاو آبدانان شامل دو دریاچه یا چشمه بالادست و پایین‌دست است که عمق هرکدام از آن‌ها بیش از ۲۰ متر بوده و توسط یک کانال رودخانه‌ای ۱۰ متری به هم متصل شده است

کد خبر: ۳۴٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha