۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کرونا واقعیت‌های زشت اقتصاد آمریکا را نمایان کرد
سناتور ایالت ورمونت آمریکا:

کرونا واقعیت‌های زشت اقتصاد آمریکا را نمایان کرد

سندرز، سناتور ایالت ورمونت آمریکا گفت که شیوع کرونا، واقعیت‌های زشت اقتصاد این کشور را نمایان کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداسیما، سندرز در توئیتی نوشت: این بیماری همه‌گیر، واقعیت‌های زشت اقتصاد را نمایان کرد. در حالی که ثروت ۴۶۷ فرد میلیاردر در چند ماه گذشته افزایش یافت، خانواده‌های کارگران، شغل، خدمات بهداشتی و خانه‌هایشان را از دست دادند.

وی تأکید کرد: ما به اقتصادی نیاز داریم که برای همه کار کند، نه فقط برای یک درصد.

هشدار سندرز در حالی است که کسری بودجه دولت فدرال آمریکا به ۲.۸ تریلیون دلار رسیده و مذاکرات رهبران کنگره و کاخ سفید در مورد بسته جدید محرک اقتصادی به بن‌بست رسیده است.

شبکه خبری بلومبرگ بتازگی در گزارشی اعلام کرد: ناامنی غذایی در بین خانوارهای آمریکایی به بالاترین رقم رسیده و تقریباً ۳۰ میلیون نفر در این کشور اعلام کرده اند که در ۷ روز منتهی به ۲۱ ژوئیه (۳۱ تیر) غذای کافی برای خوردن نداشتند.

بلومبرگ افزود: بخش نظرسنجی از خانوارها در اداره آمار آمریکا اعلام کرده که تقریباً ۲۳.۹ میلیون از ۲۴۹ میلیون پاسخ دهنده به این نظرسنجی گفته‌اند که «برای حدود یک هفته غذای کافی برای خوردن نداشتند» و ۵.۴۲ میلیون گفتند که «در این هفته اغلب چیزی برای خوردن نداشتند».

این گزارش به نقل از آمار دیگری، تعداد شاغلان در خانواده ها را بررسی کرد و افزود: رونق اقتصادی آمریکا ممکن است با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور و اقدام ایالت‌ها در لغو طرح‌های بازگشایی اقتصادی متوقف شود.

کد خبر: ۳۴٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha