۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
سرمایه گذاری هزار و ۳۵۰ میلیاردی در حوزه مسکن شهری و روستایی خراسان جنوبی
استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

سرمایه گذاری هزار و ۳۵۰ میلیاردی در حوزه مسکن شهری و روستایی خراسان جنوبی

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: طی یکسال گذشته در بحث مسکن شهری و روستایی بیش از یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق شده است.

به گزارش بازار، محمد صادق معتمدیان ظهر دوشنبه در نشست با جمعی از اعضا و هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهارکرد: با تلاش همه دستگاه ها و فعالان رسانه ای شاهد قرار گرفتن استان در ریل توسعه هستیم.

 وی با بیان اینکه دشمن به دنبال فاصله انداختن بین مردم و مسئولین است، بیان کرد: در شرایط موجود، بهترین کار ایجاد امید در مردم است که باید مورد توجه رسانه و مسئولان قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه خراسان جنوبی هم اکنون از استان های موفق در حوزه امیدآفرینی به مردم منطقه با اجرای طرح های طرح های بومی است، بیان داشت: طرح هایی که در زمینه اشتغالزایی در استان اجرایی شده، هیچ کدام طرح ملی نبوده و بر اساس مطالبات استان و شناسایی ظرفیت های موجود برنامه ریزی و در حال اجرا است.

 استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر برخی از پروژه ها تمام شده، تعدادی از آنها در نیمه راهند و برای بعضی از طرح ها هم ریل گذاری هایی صورت گرفته  است.

وی گفت: آثار و برکات طرح هایی که دولت در این مدت در استان انجام داده، کاملاً مشخص است و در بحث رضایتمندی اجتماعی در روستاها، بخش ها و شهرها پیامدهای خوبی به همراه داشته است.

معتمدیان در تشریح اقدامات دولت در استان از پروژه هایی همچون راه آهن، آبخیزداری، سیستمهای های نوین آبیاری ، مسکن شهری و روستایی نام برد که هر کدام از آنها منابع بیشماری را در اسرع  به استان تزریق کرده است.

وی گفت: اعتبارات تملک درایی استان در سال ۹۷ به میزان ۸۵ میلیارد تومان بوده و ما تنها در بخش مسکن روستایی ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبارات به استان آورده ایم که ۱۰ برابر کل اعتبارات تملک دارایی استان است و  از این  مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان آن بلاعوض بوده است.

به گفته وی؛ تنها در بحث مسکن شهری و روستایی مبلغ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق شده است.

 اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری استان
استاندار با اشاره به ۱۴۰ میلیارد تومان اعتباری که در حوزه آبخیزداری وارد استان شده، خاطرنشان کرد: این اعتبارات در نوع خود در کشور و در استان بی سابقه است.

معتمدیان با تأکید بر این که قدر مدیران توانمند استان را باید دانست، متذکر شد: زمانی  استان خراسان جنوبی، مصداقی از نداشته ها بود اما الان با سیاست گذاری هایی که شده و به همت رسانه ها به جهت گزارش های منحصر بفردی که در سطح ملی منتشر می شود، قطب های اقتصادی بزرگ کشور به سرمایه گذاری بزرگ در استان رغبت پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی ایمیدرو، هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی شستا و  موارد مشابه آن به واسطه همین اتفاق رقم خورده لذا باید تلاش کنیم اقدامات نظام دیده شود و امیدواری و رضایتمندی در مردم افزایش یابد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر از دغدغه های دارم که علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمد مردم را از طریق توانمند سازی آنها و عملیاتی کردن طرح های سرمایه گذاری ارتقاء دهیم.

معتمدیان تأکید کرد: ما نقادی های منصفانه را می پذیریم و تمام تلاش مان هم بر این است که در راستای توسعه خراسان جنوبی با قدرت کارها را پیش ببریم.

کد خبر: ۳۴٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha