۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
اعلام طرح جدید اقتصادی باید با نظر کارشناسی و اقناع افکار عمومی همراه باشد
رئیس قوه قضاییه:

اعلام طرح جدید اقتصادی باید با نظر کارشناسی و اقناع افکار عمومی همراه باشد

حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضاییه گفت: مردم با کمبودها می‌سازند، اما تحمل جلوه‌های تبعیض آمیز برای مردم بسیار سخت است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به حادثه دردناک انفجار در بیروت افزود: نباید وحدت و انسجام لبنان آسیبی ببیند و جایگاه مقدسی که برکت مقاومت نیروهای حزب الله یافته است به هیچ وجه خدشه دار نشود.

وی یادآور شد: حزب الله در جنگ ۳۳ روزه حماسه آفرید و مقاومت را در لبنان نهادینه کرد.

رئیس قوه قضائیه گفت: عده‌ای که نه لبنان را دوست دارند و نه مقاومت را می‌پذیرند؛ امروز می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

وی گفت: امریکایی ها، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای اروپایی دنبال فتنه گری در لبنان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد:، اما آن‌ها سخت در اشتباهند و به هیچ عنوان نمی‌توانند به اهدافشان در لبنان برسند و هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند بر ضد مردم لبنان کارساز شود.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: حزب الله امروز برگ زرین عزت، افتخار و اقتدار لبنان است و نمی‌توانند به آن خدشه‌ای وارد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی درباره حادثه بیروت همچنین گفت: جراحتی که به لبنان وارد شد همه را متأثر کرد و مهم آن است که همه تلاش کنند از آلام مردم عزیزی که در این مسئله آسیب دیده اند؛ کاسته شود.

وی گفت: امروز کمک به مردم آسیب دیده لبنان از حادثه انفجار بیروت، وظیفه اسلامی و انسانی است

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: باید درباره عاملان حادثه انفجار بندر بیروت و مقصران و قاصران آن بررسی کافی صورت گیرد و ابعاد آن کامل روشن شود، زیرا روشن شدن ابعاد آن برای مردم لبنان و نیز برای مردم جاهای دیگر دنیا نکاتی دارد.

 تحمل تبعیض برای مردم بسیار سخت است
رئیس قوه قضاییه گفت: مردم با کمبودها می‌سازند، اما تحمل جلوه‌های تبعیض آمیز برای مردم بسیار سخت است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه با تبریک سالروز میلاد باسعادت امام کاظم (ع) گفت: از جلوه‌های مهم غدیر و آموزه‌های امام موسی بن جعفر (ع) اجرای عدالت است.

وی گفت: پیام مهم انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ما نیز اجرای عدالت است و نظام اسلامی را برپایه عدالت می‌توان استوار کرد.

رئیس قوه قضاییه افزود: امروز انتظار مردم این است که قوانین در مجلس عادلانه تصویب، در دولت عادلانه اجرا و در دستگاه قضا هم عادلانه داوری و قضاوت شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: اگر اجرای حق و عدالت همراه با دوری از هوی و هوس باشد امری بسیار سهل و آسان است.

وی افزود: عدالت باید به دور از هرگونه نفوذ پذیری و هوی و هوس و بر مدار آنچه رضای خدا و منطبق با قانون اجرا شود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: همت ما در دستگاه قضایی در سراسر کشور باید این باشد که اجرای عدالت صورت گیرد و در دستگاه قضاء، اجرای عدالت بدون تبعیض است.

 اعلام طرح جدید اقتصادی با نظر کارشناسی و اقناع افکار عمومی
رئیس قوه قضاییه درباره طرح اقتصادی جدیدی که قرار است دولت اعلام کند، گفت: این طرح اقتصادی باید با نظر کارشناسی نخبگان اقتصادی و دریافت دیدگاه‌های صاحب نظران باشد و بعد از تصویب و تنفیذ، اعلام آن باید با اقناع افکار عمومی صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی مسئولان قوه قضاییه افزود: چنین طرحی در صورت رعایت این پیش شرط‌ها می‌تواند کاری ارزشمند باشد.

رئیس قوه قضاییه گفت: آنچه مردم، نخبگان و مسئولان می‌پسندند، این است که اعلام جزئیات هر طرحی باید با اقناع افکار عمومی به ویژه افکار نخبگانی جامعه همراه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: در غیر این صورت این کار ایجاد ابهام و مردم را نگران و نخبگان و فعالان اقتصادی را دچار سرگردانی می‌کند.

وی اضافه کرد: در مجموعه دولت و مجلس که بحث‌های کارشناسی درباره مسائل اقتصادی و معیشتی مردم صورت می‌گیرد، ‌اقناع افکار نخبگانی جامعه بسیار مهم است.

سخنگوی قوه قضاییه در این حال یادآور شد: تاکید رهبر معظم انقلاب به همه مسئولان این است که اقتصاد و معیشت مردم را در اولویت قرار دهند و از هر اقدامی برای رفع مشکلات معیشتی مردم استفاده کنند و قطعاً همه مردم و مسئولان از چنین اقداماتی استقبال می‌کنند.

کد خبر: ۳۴٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha