۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
۱۶ هزار تن خرید حمایتی گوجه فرنگی در گلستان انجام شد
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان:

۱۶ هزار تن خرید حمایتی گوجه فرنگی در گلستان انجام شد

گرگان- حسن پور، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان از خرید حمایتی ۱۶ هزار و ۱۰۰ تن گوجه فرنگی در راستای تعادل بخشی قیمت‌ این محصول در بازار خبر داد.

سعید حسن پور فوجردی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در راستای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار گوجه فرنگی در استان بیش از ۱۶ هزار تن خرید حمایتی این محصول انجام شد.

وی افزود: هرچند مدت زمان خرید حمایتی کوتاه و حدود ۱۰ روز بود اما به تثبیت قیمت و متعادل شدن بازار کمک کرد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: عرضه و تقاضا قیمت محصول در بازار را مشخص می‌کند و افزایش سطح کشت و پیک برداشت باعث کاهش شدید قیمت محصول در بازار گلستان شد.

وی ادامه داد: کرونا باعث توقف چهار یا پنج ماهه صادرات رب گوجه فرنگی شده و در حال حاضر ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تن رب در کارخانجات کشور دپو شده است.

حسن پور توضیح داد: هم‌اکنون ۱۵ هزار تن رب گوجه فرنگی در کارخانجات استان دپو شده و در این شرایط که محصول تولیدی روی دست کارخانه‌دار مانده است نمی‌توانستیم تولیدکنندگان را به خرید گوجه از کشاورزان مجبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود پنج هزار هکتار گوجه فرنگی در استان کشت شده است، اضافه کرد: تلاش کردیم با خرید حمایتی (پرداخت ۳۰۰ تومان یارانه) و تحویل محصول کشاورز به قیمت هزار تومان به کارخانجات، به تعدیل قیمت‌ها در بازار کمک کنیم.

کد خبر: ۳۴٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha