۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
۸۲۷ برنامه تعمیراتی در فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی انجام می‌شود
طی ۲۲ روز؛

۸۲۷ برنامه تعمیراتی در فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی انجام می‌شود

بوشهر- جهانخواه، رئیس بهره‌برداری و رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم پارس جنوبی گفت: ۸۲۷ برنامه تعمیراتی در فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی انجام می‌شود.

مصطفی جهان‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در راستای تامین گاز پایدار در فصل سرد سال و تضمین تجهیزات، نسبت به انجام عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی اقدام شده است.

وی از انجام تعمیرات اساسی فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی به مدت ۲۲ روز خبر داد و اضافه کرد: این تمیرات از نهم مردادماه شروع شده و با انجام ۸۲۷ برنامه تعمیراتی تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.

جهان‌خواه از انجام تعمیرات فاز ۹ طی ۱۵ روز و تعمیرات فاز ۱۰ در ۱۶ روز خبر داد و بیان کرد: ۳۷۷ برنامه تعمیراتی در فاز ۹، ۳۰۴ برنامه در فاز ۱۰ و ۱۷۲ برنامه در شبکه برق و دیگر واحدها انجام می‌شود.

رئیس بهره‌برداری و رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم پارس جنوبی تاکید کرد: همه مسائل و پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در انجام تعمیرات اساسی مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش بازار، طرح توسعه فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی مربوط به پالایشگاه پنجم است که در شهرستان عسلویه و در کنار دریای خلیج فارس قرار دارد؛ این طرح شامل سه بخش اصلی تاسیسات دریایی، خطوط انتقال و تاسیسات خشکی است.

بخش دریایی طرح مشتمل بر دو سکوی دریایی تولید گاز در فاصله ۱۰۵ کیلومتری از عسلویه که هر یک از این دو سکو شامل ۱۲ حلقه چاه اصلی برای تولید است.

بخش انتقال دریایی گاز به پالایشگاه نیز مشتمل بر ۲ خط لوله ۳۲ اینچی برای انتقال گاز ترش تولیدی به ساحل و نیز ۲ خط لوله ۴ اینچی جهت انتقال محلول اتیلن گلایکول به تاسیسات سرچاهی است.

بخش خشکی طرح نیز متشکل از یک پالایشگاه برای تصفیه گاز ترش خوراک شامل واحدهای دریافت گاز، شیرین سازی، نم زدایی، بازیافت و تصفیه اتان، پروپان و بوتان، تثبیت میعانات، احیای گلایکول، تولید و دانه بندی گوگرد است که در نهایت گاز استحصالی از آن به خطوط لوله سراسری انتقال گاز فرستاده می شود.

این پروژه برای تولید گاز شیرین به میزان روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب، تولید میعانات گازی به میزان روزانه ۸۰ هزار بشکه، تولید اتان به میزان روزانه دو هزار و ۶۰۰ تن، تولید پروپان به میزان روزانه  دو هزار و ۱۸۰ تن، تولید بوتان به میزان روزانه هزار و ۲۵۰ تن و تولید گوگرد به میزان روزانه ۲۴۰ تن ساخته شده است.

کد خبر: ۳۴٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha