۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
مشکل کمبود ماسک در قم به‌زودی رفع می‌شود/ ثبت نام ۱۰ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری
معاون استاندار قم:

مشکل کمبود ماسک در قم به‌زودی رفع می‌شود/ ثبت نام ۱۰ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری

قم - غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به کمبود مواد اولیه در تولید ماسک در استان گفت: مشکل کمبود ماسک در قم به‌زودی رفع می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، مهرداد غضنفری با اشاره به اقدامات انجام‌شده از زمان شیوع کرونا در استان قم اظهار داشت: واریز مبالغی به میزان ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به‌حساب یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خانوار فاقد درآمد ثابت که حدود سه میلیون نفر را پوشش داده که بخشی از مردم استان قم را شامل می‌شد از جمله حمایت‌های دولت محسوب می‌شود، همچنین پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی به سرپرستان خانواده یارانه بگیر با کارمزد چهار درصد یکی دیگر از خدمات بود که دراین‌باره ۳۰۲ هزار و ۴۶۷ سرپرست خانوار در قم تحت پوشش قرار گرفت.

وی ادامه داد: اجرای تفاهم‌نامه با عنوان کمک‌های مؤمنانه به دبیری اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ریاست استاندار و همکاری نهادهای انقلابی از جمله اقداماتی بود که به‌واسطه آن در حدود پنج میلیون و ۱۰۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام و آستان قدس رضوی و هلال‌احمر در طول ماه رمضان در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه کارا کرونا ویژه پرداخت تسهیلات کرونا به ۱۳ رسته شغلی آسیب‌دیده در اداره کار و اجرای شیوه‌نامه ابلاغی وزارت تعاون جهت پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های آسیب‌دیده مورد پیگیری قرار گرفت، افزود: تاکنون ۱۷۹۹ پرونده با درخواست تسهیلات بالغ‌ بر ۵۱ میلیارد تومان جهت حفظ اشتغال تشکیل و عملیات پرداخت در دست اقدام است.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد سامانه بیمه بیکاری برای ثبت‌نام بیکاران واجد شرایط از جمله اقدامات مثبت بود، تصریح کرد: تا ابتدای تیرماه تعداد ۱۰ هزار و ۳۶۰ نفر در استان قم در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، همچنین تعداد ۱۹۰۰ طرح اشتغال آسیب‌دیده در حوزه مددجویان شناسایی شد و به‌منظور مساعدت به قرارگاه کریمه اهل‌بیت(س) معرفی که تاکنون مبلغ ۴۱۵ میلیون تومان به ۸۳۰ طرح پرداخت‌شده است.

غضنفری ابراز کرد: در مجموعه کاری اداره کل استاندارد تمامی پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد واحدهای تولیدی و گواهی‌نامه شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های همکار که زمان تمدید آن‌ها فرا رسیده بود به مدت سه ماه تا تاریخ یک تیرماه ۹۹ تمدید شدند.

بیشترین تأثیر در شرایط پسا کرونا در حوزه اقتصادی را شاهد خواهیم بود
وی با اشاره به راه‌اندازی کارگروه اقتصادی در استان یادآور شد: تشکیل کارگروه اقتصاد کرونا در بخش‌های بیمه‌ای و مالیاتی و بانکی و گمرکی به‌صورت پیوسته در اتاق بازرگانی استان از اقدامات جدی بود، قطعاً بیشترین تأثیر در شرایط پسا کرونا در حوزه اقتصادی را شاهد خواهیم بود و این کارگروه باید در تمامی ابعاد اقتصادی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: تقویت بعد حاکمیت و نظارتی دستگاه اجرایی و ارتقای سطح آگاهی در شرایط بحران از دستاوردهای مهم استان بود، دراین‌باره شناسایی ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد در تولید، تأمین کالا و تجهیزات به‌ویژه در حوزه بانوان، ظرفیت مهمی بود که ایجاد شد و در ایام آتی و عادی هم می‌تواند کارساز باشد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام‌شده در سطح استان بیان کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی قابل اتکاء در بخش‌های مختلف، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در تأمین اقلام بهداشتی و حمایت‌های معیشتی و گسترش روحیه همدلی و استفاده از خدمات فروش الکترونیکی و راه‌اندازی فروشگاه مجازی و تجارت الکترونیکی از جمله دستاوردهای مهم و قابل‌اعتنا است.

غضنفری خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری اطلاعات و کاهش مراجعات مردم در مسیر تحقق دولت الکترونیک و شکوفاسازی ظرفیت‌های بالقوه و تقویت ظرفیت‌های بالفعل در جهت تأمین اقلام موردنیاز با افزایش خطوط تولید و ظرفیت‌ها با همراهی بخش خصوصی و همدلی حاکمیت اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه ایجاد تغییر در فرهنگ مصرف از جمله رویکردهای مهم بود که با همراهی علما، صاحبان تریبون و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی رونق گرفت، اظهار داشت: حفظ آرامش و ثبات جامعه از نظر تأمین کالاهای موردنیاز در زمان مناسب و به حد کافی سبب شد مانند ایام گذشته از وضعیت خوبی برخوردار باشیم و با کمبود کالایی مواجه نشویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: نظارت و تشدید بازرسی‌ها سبب شد در حوزه مواد و اقلام اساسی موردنیاز جامعه به مردم شریف اجحاف نشود، ضمن اینکه مشارکت و همراهی مردم بیشترین نقطه قوت در تداوم مسیر بود و وضعیت استان در این زمینه خوب است.

وی ادامه داد: کرونا جدا از آسیب‌ها و خسارات در همه بخش‌ها و حوزه اقتصادی سبب خلق فرصت‌ها و روحیه تعامل و همراهی میان اجزای حاکمیت و ایجاد اعتماد بیشتر و تقویت آن در مهار بیماری شد و توفیقات خوبی به دست آمد.

روزانه ۱۵۰ هزار ماسک در قم تولید می‌شود
غضنفری با تأکید بر اینکه در استان واحد تولیدی ماسک نداشتیم و در حال حاضر ۱۳ واحد و کارگاه تولیدی فعال‌شده و آخرین آمار ظرفیت ایجادشده ۵۰۰ هزار عدد ماسک در استان است، افزود: البته هنوز به تولید واقعی نرسیده‌ایم و روزانه ۱۵۰ هزار ماسک تولید می‌شود درحالی‌که نیاز روزانه استان ۲۵۰ هزار عدد است.

وی بزرگترین مشکل واحدهای تولیدی ماسک را کمبود مواد اولیه دانست و گفت: در سفر سرپرست وزارت صمت به استان مجوز فعالیت واحدهای بدون مجوز و تأمین ماسک دریافت شد و ما تاکنون بیش از چهار میلیون عدد ماسک صرفاً در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی قرار داده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم خاطرانشان کرد: از نظر تأمین ماسک در روزهای آینده مشکلی نداریم و مایحتاج کادر درمانی و پزشکی تفکیک‌شده است، به‌نحوی‌که ۱۵ هزار عدد ماسک روزانه تحویل علوم پزشکی می‌شود. بخشی از ماسک تولیدشده به دستگاه‌های اجرایی و سایر بخش‌هایی که نیاز است تحویل داده و روزانه ۱۰۰ هزار ماسک نیز در اختیار داروخانه‌ها در جهت استفاده عموم قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: با این اتفاق ظرفیت تولید مطمئنی برای آینده داریم؛ البته تأکید ما استفاده از تولیدات خانگی است که اگر از ظرفیت ماسک خانگی نیز استفاده کنیم بخش زیادی از مشکلات رفع می‌شود.

کد خبر: ۳۴٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha