۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
بومی سازی و توسعه صادرات، اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت
وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد

بومی سازی و توسعه صادرات، اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت

مدرس خیابانی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تحقق اهداف جهش تولید، بومی سازی، تکیه بر توان داخل، تکمیل و راه اندازی پروژه های نیمه تمام، توسعه صادرات و کنترل واردات را اولویت‌های کاری خود پس از کسب رای اعتماد از مجلس دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: تحقق اهداف جهش تولید، بومی سازی، تکیه بر توان داخل، تکمیل و راه اندازی پروژه های نیمه تمام و توسعه سرمایه گذاری اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه تولید است.

وی با بیان اینکه توسعه صادرات و کنترل واردات برنامه وزارت صمت برای بهبود وضعیت حوزه تجارت و تنظیم بازار است، افزود: به نظر می رسد بتوان با همفکری و تعامل با نمایندگان و استفاده از فرصت های به وجود آمده در شرایط تحریم، در راستای استفاده از توان داخل و بومی سازی گام برداشت تا وابستگی بخش صنعت و معدن به خارج از کشور کاهش یابد.  

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره مشکلات موجود در سامانه بهین یاب، اضافه کرد: این سامانه در حال بازنگری است و معاونت امور صنایع دستورالعملی تدوین کرده که براساس آن شاخصه‌هایی مانند خرید مواد اولیه در دو سال گذشته، مصرف برق، پرداخت بیمه کارگری، مالیات و...  برای شناسایی تولیدکنندگانی که ظرفیتی را در این سامانه ثبت کرده و براساس آن از بورس کالا، کالا دریافت می کنند به کار رود.

مدرس خیابانی با بیان اینکه دستورالعمل امور صنایع مراحل نهایی را طی می کند و احتمالا ابتدای شهریور ابلاغ خواهد شد، ادامه داد: با این دستورالعمل واحدهایی که تعطیل شده و صرفا مواد اولیه از بورس دریافت می کنند، حذف شده و بهین یاب به محلی برای حضور تولیدکنندگان اصلی که در حال تولید کالا هستند، تبدیل می شود.

کد خبر: ۳۴٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha