۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
بازار سیاه روزگار مرغداران را سیاه کرده است
تولیدکننده مرغ در کشور:

بازار سیاه روزگار مرغداران را سیاه کرده است

هارونی، تولیدکننده مرغ در کشور گفت: همه باید کمک کنند قیمت مرغ در جامعه کاهش پیدا کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «هارونی» افزود: سال گذشته مرغ زنده به ازای هرکیلوگرم ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان فروخته می شد و سود مرغداران بیشتر بود.

وی اظهارداشت: اکنون تولیدکنندگان مرغ با قیمت های فعلی در حاشیه زیان هستند.

این تولید کننده مرغ از استان اصفهان گفت: بازار سیاه روزگار مرغداران را سیاه کرده است.

وی افزود: تولیدکنندگان در این بازار به هر میزان نهاده بخواهند به وفور موجود است تنها کافی که نقدینگی داشته باشید.

هارونی بیان داشت: سرمایه اکثر مرغداران امروز به سبب بروز نوسانات و مشکلات دیگر تحلیل رفته و از حیث نقدینگی دچار مشکل هستند.

وی گفت: اگر مرغدار در حال حاضر پول داشته باشد به هر میزان که بخواهد می توان از بازار آزاد ذرت کیلویی دو هزار و ۶۰۰ تا دو هزار و ۸۰۰ تومان و سویا کیلویی هشت هزار تومان تهیه کند.

این تولیدکننده مرغ افزود: توزیع نهاده های دامی در سامانه بازارگاه بسیار ناچیز است به عبارتی یک چهارم نیاز مرغداران از طریق بازارگاه و بقیه از بازار آزاد تهیه می شود.

وی اظهارداشت: «مسعود مدلل» تنها وارد کننده نهاده های دامی در کشور است البته شاید کسان دیگر هم باشند اما انگشت شمار یا اصلا نباشند.

این تولید کننده مرغ با اشاره به اینکه تولید مرغ در کشور به شکل غیر دولتی است، گفت: سویا هشت هزار تومانی به وفور در بازار وجود دارد اما سویا با نرخ مصوب دو هزار و ۵۰۰ تا دو هزار و ۸۰۰ تومان بصورت قطره چکانی در سامانه بازارگاه عرضه می شود.

وی افزود: اشکال کار در اینکه یک نفر در کشور واردکننده نهاده های دامی است ایشان اگر نباشد این اتفاقات می افتد حال سئوالی که در اینجا مطرح می شود اینکه آیا کشور به این پهناوری فقط باید یک وارد کننده نهاده های دامی داشته باشد!؟

کد خبر: ۳۴٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha