۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
مازندران به مقصدی برای کالاهای صادراتی تبدیل شده است
رئیس خانه صنعت و معدن مازندران:

مازندران به مقصدی برای کالاهای صادراتی تبدیل شده است

ساری - رئیس خانه صنعت و معدن مازندران گفت: با توجه به زیرساخت های خوب ایجاد شده، مازندران به یکی از استان های مقصد صادراتی کالا از سوی کشورهای مختلف تبدیل شده است.

سید مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه از زیرساخت های صادراتی مازندران با ظرفیت کامل استفاده نمی شود، گفت: ورود هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری می تواند سبب بالفعل تبدیل کردن این ظرفیت های صادراتی شود.

وی با عنوان اینکه بخش خصوصی نیز پیش زمینه هایی را برای صادرات ایجاد کرده است، تصریح کرد: انتظار داریم هلدینگ ها و مجموعه هایی نظیر شستا در زمینه سرمایه گذاری برای حوزه صادرات و بهره گیری از ظرفیت ها در استان همکاری و ورود داشته باشند.

ئیس خانه صنعت و معدن مازندران با بیان اینکه مازندران آمادگی دارد تا تمامی امکانات را برای توسعه صادرات در اختیار مجموعه های بزرگ قرار دهد، گفت: ظرفیت های خوبی در حوزه معدن برای توسعه صادرات وجود دارد که تاکنون ناشناخته مانده است.

رضوی با اظهار اینکه توسعه صادرات منجر به پویایی اقتصادی می شود، تصریح کرد: علاوه براین باید از ظرفیت بازارهای صادراتی حاشیه نظیر کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و خزری بهره گرفت و لذا در حال حاضر نتوانستیم به خوبی از این ظرفیت ها منتفع شویم.

وی حذف موانع فراروی صادرات را نیازمند تعامل و همکاری بخش های مختلف دولتی دانست.

کد خبر: ۳٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha