۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
سهم مازندران در تولید برنج ایران به ۳۸ درصد رسید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

سهم مازندران در تولید برنج ایران به ۳۸ درصد رسید

بابل - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طبق آمارهای منتشره، این استان سهم ۳۸ درصدی در تولید برنج ایران را طی سال گذشته داشته است.

عزیزالله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از ۳۹۷ هزار هکتار سطح کاشت برنج در کشور ۲۱۴ هزار هکتار مربوط به مازندران است که ۳۸ درصد تولید برنج کشور را به خود اختصاص داده است.

وی میزان تولید شلتوک را ۱.۹۶ میلیون تن اعلام کرد و افزود: بعداز مازندران استان های گیلان، خوزستان، فارس و گلستان در رتبه های بعدی تولید برنج قرار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان مصرف برنج ایرانی در خانوار را در کشور ۱.۳۳ میلیون تن اعلام کرد و گفت: همچنین طبق آمارها میزان مصرف برنج خارجی در خانوار ۱.۳۰ میلیون تن بوده است.

شهیدی فر با اظهار اینکه سال قبل هزار و ۹۶۱ تن برنج از کشور صادر شده است، میزان واردات را یک میلیون و ۶۵ هزار تن اعلام کرد.

وی، اجرای طرح های زهکشی مزارع را از پروژه های مهم در دست اقدام استان مازندران برشمرد و گفت: با تهیه و اجرای کامل این طرح، درامد کشاورزان ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ایجاد هلدینگ ثروت آفرینی در استان یادآور شد:بخش کشاورزی مازندران با توجه به جایگاهی که در تولید محصولات دارد باید سهم بالایی در هلدینگ ثروت آفرینی داشته باشد.

سالانه هفت میلیون تن محصولات کشاورزی در مازندران تولید می شود.

کد خبر: ۳٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha