۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
 ۱۴ هزار راس گوسفند افشاری درزنجان ژن دار می‌شوند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۱۴ هزار راس گوسفند افشاری درزنجان ژن دار می‌شوند

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: در سال جهش تولید در بخش دامپروری جهاد کشاورزی استان، ژن‌دار کردن ۱۴ هزار راس گوسفند افشاری را در دستور کاری خود دارد و تاپایان سال انجام خواهد داد. 

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار،به  اجرای طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از یک میلیون راس دام استان بیش از ۱۶۰ هزار و ۵۰۰ راس گوسفند ژن دار شده است.

وی اظهار کرد: در سال جهش تولیددر بخش دامپروری جهاد کشاورزی استان زنجان ژن دار کردن ۱۴ هزار راس گوسفند افشاری را در دستور کاری خود دارد و تاپایان سال انجام خواهد داد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه در سال بیش از ۲۰ هزار راس گوسفند ژن‌دار می شود، گفت: ۲۴ استان از این طرح استفاده می کنند.

تاراسی تاکید کرد: در حال حاضر اصلاح نژاد دام سبک در بیش از ۱۳۰ دامداری در روستاهای زنجان انجام می شود و  این طرح افزایش تولید گوشت کشور را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری از سال ۸۵ با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه زنجان با وارد کردن سلول‌های جنسی گوسفند نژاد برولامرینو از کشور نیوزیلند آغاز شده است، ابراز کرد: بعد از اتمام عملیات اصلاح نژادی در مدت شش سال در محیطی کاملاً بسته در مزرعه دانشگاه، نخستین ایستگاه تحقیقاتی بخش خصوصی در سال ۹۱ در استان تشکیل و مراحل انتقال دام اصلاح‌شده به گله‌های مردمی نیز از سال ۹۲ آغاز شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، افزود: ایران جزو هشت کشور دارنده فناوری چندقلوزایی بوده و طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری تاکنون در استان خوب اجرا شده است.

کد خبر: ۳۴٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha