۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
نیازی به واردات برنج نیست/ تولید ۱.۲ میلیون تن شلتوک
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

نیازی به واردات برنج نیست/ تولید ۱.۲ میلیون تن شلتوک

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران حداقل قیمت برنج‌های داخلی را سه دلار و شش برابر برنج‌های وارداتی و خارجی دانست و گفت: نیازی به واردات برنج نیست.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تولید بیش از یک میلیون تن برنج در استان درباره قیمت برنج داخلی گفت: حداقل قیمت برنج داخلی سه دلار و شش برابر برنج های وارداتی است.

وی با اشاره به افزایش سطح زیرکشت برنج پرمحصول در شالیزارهای استان با تاکید براینکه هیچ کشاورزی برای فروش برنج دغدغه نداشته باشد، درباره واردات برنج نیز گفت: واردات برنج با ارز نیمایی از جمله پیشنهادات استان بوده که عملیاتی شده است.

وی درباره زهکشی اراضی مازندران گفت: تاکنون ۳۰ درصد شالیزارهای استان معادل ۶۰ هزار هکتار تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شده است و اجرای این طرح می تواند تحولی بزرگ در حوزه کشاورزی استان ایجاد کند.

شهیدی فر همچنین با اشاره به مزایای اجرای طرح آبیاری نوین ادامه داد: این طرح سبب کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره وری مصرف آب می شود و تاکنون در بخشی از اراضی استان اجرایی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با اظهار اینکه امسال ۲۱۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان به زیر کشت برنج رفته است، افزود: با توجه به افزایش تولید و دپوی برنج های وارداتی نیازی به واردات برنج نداریم.

وی درباره تولید برنج در مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن شلتوک در کشت اول برنج در استان تولید شود و در مجموع امسال ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان به صورت مکانیزه کشت شده است.

کد خبر: ۳۴٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha