۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
سهم ۲۷ درصدی کالاهای ایرانی از بازار عراق
معاون وزیر صمت خبر داد:

سهم ۲۷ درصدی کالاهای ایرانی از بازار عراق

کرمانشاه- معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، از سهم ۲۷ درصدی کالاهای ایرانی از بازار عراق خبر داد و گفت: بازار عراق راهکاری برای توسعه صادرات از مرزهای غربی است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی سازمان صمت کرمانشاه، حمید زادبوم در سفر به کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت حضور ما در بازار عراق بد نیست، بگونه‌ای که سهم ۲۷درصدی از بازار عراق داریم و باید این سهم را تا حد بالاتری هم اضافه کنیم و از ظرفیت مرزهای غربی بهره بیشتری بگیریم.

وی با بیان اینکه می‌توانیم در بازار عراق بیشتر از این جا باز کنیم، ادامه داد: مرزهای استان کرمانشاه می‌تواند به تقویت حضور ایران در عراق کمک کند و از همین رو این مرزها برای ما بسیار اهمیت دارد.

معاون وزیر صمت وضعیت کنونی زیرساخت‌های مرزی کرمانشاه را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: باید قدر پایانه‌های مرزی کرمانشاه را بدانیم، زیرا اگر همین زیرساخت‌ها نبود، صادرات فعلی را هم نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا باعث شده صادرات در بسیاری از کشورهای جهانی روند نزولی داشته باشد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه صادرات به بخش اقلیم کردستان عراق روند افزایشی داشته که کرمانشاه در این زمینه نقش مهمی داشته است.

زادبوم بر لزوم افزایش صادرات از مرزهای کرمانشاه تاکید کرد و گفت: برای افزایش صادرات از مرزهای کرمانشاه به عراق، باید زیرساخت‌های لجستیکی در مرزها مانند انبار، سردخانه و ... را افزایش دهیم.

کد خبر: ۳۴٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha