۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
بخش خصوصی در قضیه شکر هیچ کاره است
دبیرکل بنکداران مواد غذایی:

بخش خصوصی در قضیه شکر هیچ کاره است

حسنی، دبیرکل بنکداران مواد غذایی گفت: بخش خصوصی در قضیه شکر هیچ کاره است چون واردکننده، تصمیم گیرنده، ارز دهنده همه و همه دولت است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، قاسمعلی حسنی دبیرکل بنکداران مواد غذایی افزود: متاسفانه در حوزه شکر هیچ گونه رقابتی وجود ندارد.

وی اظهارداشت: شوربختانه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی و ارز نیمایی جزء عامل رانت، باند، و فساد چیز دیگری برای مردم و جامعه به همراه نداشته است.

دبیرکل بنکداران مواد غذایی گفت: دولت تصمیم گرفته قیمت شکر مصرف صنعتی را از شش هزار و ۳۰۰ به شش هزار و ۷۰۰ تومان افزایش دهد.

وی افزود: قیمت شکردر بازار آزاد هفت هزار و ۲۰۰ تومان است که با قیمت مصوب دولتی ۵۰۰ تومان به ازای هرکیلوگرم اختلاف قیمت دارد.

حسنی با بیان اینکه همچنان ارز محدود دولتی نیمایی را به واردات شکر اختصاص می دهند، اظهارداشت: متاسفانه در این زمینه هیچ رقابتی نیست.

وی ادامه داد: دو نیم سال است که داد و فریاد می زنیم به مواد غذایی ارز دولتی اختصاص ندهید بلکه اجازه دهید ایرانی های پولدار که در ۶۰ کشور جهان زندگی می کنند وارد بازار ایران شوند.

دبیرکل بنکداران مواد غذایی گفت: بارها ثابت کرده ایم که با ارز آزاد مواد غذایی ارزان تر از ارز نیمایی به دست مصرف کنندگان می رسد.

وی افزود: دولت وظیفه دارد بر بازار نظارت کند و هرگونه تخلفی را در سطح بازار مشاهده کرد به شدت برخورد کند اما در برابر اجازه دهد رقابت باشد.

حسنی بیان داشت: صدها میلیارد دلار اعتبار ایرانی های مقیم خارج از کشور است و نیاز به ارز نیمایی نیست.

وی ادامه داد: از ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۷ بارها گفته و خواهیم گفت برای واردات مواد غذایی ارز چهارهزار و ۲۰۰ تومانی و نیمایی نمی خواهیم.

دبیرکل بنکداران مواد غذایی گفت: از مجموع شکر مصرفی در کشور ۲۵ درصد مربوط به خانوار و ۷۵ درصد مربوط به صنف و صنعت است بنابراین اصل حرف ما در حوزه مصرف صنعتی است.

وی افزود: شکر هم اکنون در فروشگاه ها شش هزار و ۴۰۰ تومان خرید و فروش می شود و قیمت شکر صنعتی از اول مرداد ماه سال جاری با مصوبه دولت شش هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است.

حسنی بیان داشت: سهمیه کارخانه ای که ۴۰۰ تن بوده ۵۰ تن شکر به قیمت مصوب می دهند و بقیه را تولیدکننده باید در بازار آزاد با هفت هزار و ۲۰۰ تومانی تهیه کند با این حال کالای تولیدی گران در خواهد آمد.

کد خبر: ۳۴٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha