۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
اُفت ۴۰ درصدی سود خالص دومین بانک بزرگ سنگاپور

اُفت ۴۰ درصدی سود خالص دومین بانک بزرگ سنگاپور

دومین بانک بزرگ کشور سنگاپور در سه ماهه دوم سال با ریزش ۴۰ درصدی سود خالص روبرو شد که عمده دلیل آن ضرر و زیان ناشی از وام‌های اعطایی در بازار کرونازده و کاهش فعالیت مصرف کنندگان بوده است.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، آمار و ارقام مذکور از بانک اوسی‌بی‌سی بر چشم‌اندز محتاطانه‌ای برای این بخش تاکید می‌کند و این در حالی است که بانک DBS به عنوان همتای بزرگ‌تر و United Overseas Bank  به عنوان رقیبی کوچک‌تر برای مقابله با ضربه دوجانبه ناشی از نرخ بهره پایین و رشد ضعیف، اقدام به کاهش هزینه‌ها کرده اند.

«کوین کوِک» تحلیلگر Sanford C. Bernstein  معتقد است که با توجه به اینکه رکود رخ داده در ژوئن به اعتقاد بسیاری بدترین سه ماهه تاریخ بوده است، نتایج به دست آمده از این بخش در ماه جولای آنقدرها هم بد نیست.

کوک در این باره گفت: اگر آنها همچنان بتوانند سطوح سرمایه را قدرتمند نگه داشته و سوددهی را با وجود زیان‌های قابل پیش بینی حفظ کنند، همانطور که این کار را کرده اند، این رویکرد که بانک های سنگاپور می‌توانند بر این بحران فایق آیند، پابرجا خواهد ماند.

سود خالص OCBC  در فاصله آوریل تا ژوئن نسبت به ۱.۲ میلیارد دلار سنگاپور در سال گذشته به ۵۳۳.۳ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. براساس داده‌های موسسه ریفینیتیو، عواید ثبت شده برای این بانک در مقایسه با میانگین ۹۸۰ میلیارد دلار سنگاپور که توسط پنج تحلیلگر پیش بینی شده بود، به مراتب کمتر است.

با این حال، عواید این بانک نسبت به سه ماهه نخست ۵درصد افزایش داشته است. حاشیه سود خالص که معیاری کلیدی برای سوددهی محسوب می شود، در سه ماهه دوم از ۱.۷۹ درصد در برهه مشابه سال گذشته به ۱.۶ درصد ریزش کرده است.

ذخایر این بانک برای زیان‌های اعتباری قابل پیش بینی در سه ماهه دوم به ۷۵۰ میلیارد دلار سنگاپور افزایش پیدا کرد که این رقم برای سال گذشته تنها ۱۱۱ میلیارد دلار سنگاپور بود اما این بانک به همراه DBS، هزینه اعتباری خود را برای دو سال آتی تا پایان ۲۰۲۱ در یک سطح ثابت نگه داشت.

همزمان با اقدام رگولاتورها برای تسهیل میلیاردها دلار وام از طریق استمهال بازپرداخت وام تا پنج ماه آتی برای مشتریان و کسب و کارهای متضرر از پاندمی کووید-۱۹، بانک ها به منظور مواجهه با بدهی های بد در حال افزایش ذخایر زیان های قابل پیش بینی خود هستند.

رگولاتور بانکی سنگاپور از بانک های این کشور خواسته است تا سود سهام پرداختی به سهامداران را کاهش دهند.

بانک DBS  روز گذشته از کاهش سود خود در سه ماهه دوم سال به اندازه یک پنجم خبر داد اما این رقم نسبت به پیش بینی‌ها و همچنین سود سه ماهه پیش از آن بالاتر

کد خبر: ۳۴٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha