۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
عملیات ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی در چابهار آغاز شد
با حضور معاون رئیس جمهور؛

عملیات ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی در چابهار آغاز شد

زاهدان - عملیات ساخت ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از سیلاب در شهرستان چابهار با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس بنیاد مسکن و استاندار سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور در آئین افتتاح یک هزار واحد مسکونی مددجویان که در چابهار انجام شد در خصوص برنامه‌های سفر خود به استان سیستان و بلوچستان گفت: این سفر با هدف اجرای سه برنامه تنظیم شده که آغاز بازسازی واحدهای مسکونی خانواده‌هایی که در حادثه سیل اخیر خسارت دیده‌اند در اولویت برنامه ها است.

وی با اشاره به امدادرسانی‌های اضطراری انجام شده در روزهای اول پس از بارندگی‌های سیل آسا در جنوب استان اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی در سیل اخیر تخریب شد و هشت هزار واحد هم نیازمند تعمیرات است که ساخت و تعمیر این واحدها آغاز شد و امیدواریم که تا یک‌سال آینده به بهره برداری برسد.

به گفته وی، در این سیل خسارت زیادی به منازل، واحدهای دامداری، کشاورزی و کسب و کار مردم منطقه و دیگر زیربناهای استان وارد شد که جبران آن، نیاز به برآورد خسارت دارد، استاندار این مسئولیت را به دستگاه‌های مختلف داده است و همانطور که هیئت وزیران برای ساخت و تعمیر منازل آسیب دیده مصوبه داشت برای جبران دیگر خسارت‌ها نیز بعد از مشخص شدن میزان خسارت اقدام می‌شود.

افتتاح ۲۷۰۰ واحد مسکن محرومان در سیستان و بلوچستان

ئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: ۴۰ میلیارد تومان نیز برای تأمین جهیزیه نوعروسانی که در سیل آسیب دیده‌اند اختصاص می‌یابد، همچنین براساس دستور العمل دولت در ارتباط با حوادث طبیعی و غیرمترقبه، به مردم خسارت دیده وام بلاعوض و قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

نوبخت با اشاره به برنامه دوم سفر خود به سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته قرار شد ۱۲ هزار واحد مسکونی محرومان در استان احداث شود که شش هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد است و شش هزار واحد هم از طریق بنیاد مسکن برای دیگر خانواده‌ها احداث می‌شود، در این سفر یک هزار واحد در چابهار به بهره برداری رسید و یک هزار و ۷۰۰ واحد نیز در خاش افتتاح می‌شود.

وی برنامه سوم سفر خود به استان را بازدید از طرح بزرگ عمرانی اتصال راه آهن «چابهار - زاهدان» اعلام کرد و ادامه داد: منابع احداث این پروژه تأمین شده و با قوت در دست اجرا و اعتبار آن تکمیل شده است و سال آینده باید تحویل شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به دو مطالبه مردم استان سیستان و بلوچستان در این سفر گفت: در این راستا برای اشتغال جوانان و سرپرستان خانوار ۲۰ میلیارد تومان به عنوان کمک به صندوق ضمانت تسهیلاتی که لازم است پرداخت می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه مطالبه دیگر مردم در ارتباط با آب آشامیدنی است که به اقدام‌های عمرانی نیاز دارد، ادامه داد: تأمین آب نیز قول بنده در این سفر و هدیه دولت و رئیس جمهور به مردم این منطقه است.

کد خبر: ۳٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha