۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
در سال ۱۸ میلیارد دلار برای تامین کالای اساسی نیاز داریم
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

در سال ۱۸ میلیارد دلار برای تامین کالای اساسی نیاز داریم

قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با تاکید بر اینکه بخشی از نیازهای مردم باید با ارز دولتی تامین شود، تاکید کرد که شاید امکان فراهم آمدن منابع موجود نباشد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، جعفر قادری در رابطه با طرح تامین کالاهای اساسی گفت: در شرایطی که جامعه با مشکل مواجه است و از طرفی ارز چند نرخی موجود است، حداقل باید اقدامی صورت گیرد تا برخی کالاهای اساسی لااقل با ارز نیمایی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از نیازهای مردم باید با ارز دولتی تامین شود، تاکید کرد که شاید امکان فراهم آمدن منابع موجود نباشد.

قادری این کالاها را شامل گوشت، پنیر، روغن، برنج و شکر دانست و افزود: مردم نباید ناچار به پرداخت مابه تفاوت ارز نیمایی و آزاد باشند.

وی ادامه داد: بحث بر اینست که شبیه سیستم کوپنی کارت هایی در خدمت مردم قرار گیرد و خاصه خانواده های کم درآمد به حداقل هایی دست یابند.

قادری با اشاره به مخالفت خود گفت: ذهنیت هایی متوجه دوستان هست ولی اینکه چه کار قرار است در این طرح انجام دهیم، مشخص نشده و امروز درباره جزئیات صحبت می شود.

وی افزود: اجماع فقط بر سر اینست که کالا با نرخ نیمایی در اختیار مردم قرار گیرد.

قادری گفت: در سال ۱۸ میلیارد دلار برای تامین کالای اساسی نیاز داریم و لذا باید ارز نیمایی جایگزین شود؛ البته وضعیت شاید بگونه ای باشد که در بازار تفاوتی میان ارز نیمایی و آزاد بوجود نیاید.

وی در خصوص تصویب و چکش کاری این طرح اظهار کرد: در اولین فرصتی که کمیسیون این طرح را مصوب کند، در اولویت صحن قرار گیرد.

قادری خاطر نشان کرد: تعدادی از دوستان پیگیر هستند برخی ایرادات و ابهامات این طرح برطرف شود تا هیچ شک و شبهه ای در کار نباشد.

کد خبر: ۳۴٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha