۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۲
چیپس سبزیجات؛ بازاری پایدار و رو به رشد/ افزایش تقاضا برای تنقلات بدون گلوتن
پیشنهاد ویژه « بازار» به کارآفرینان حوزه کشاورزی

چیپس سبزیجات؛ بازاری پایدار و رو به رشد/ افزایش تقاضا برای تنقلات بدون گلوتن

چیپس سبزیجات به دلیل دارا بودن ویتامین ها و فیبرهای رژیمی و سدیم کم، محبوبیت بالایی بین مصرف کنندگان پیدا کرده است به طوری که تولیدکنندگان و برند های مطرح سراسر دنیا با ایجاد تنوع در طعم و بالا بردن ارزش غذایی آن سعی دارند سهم بیشتری از بازار این محصولات را به خود اختصاص بدهند. گروه رسانه ای تحلیل بازار به کارآفرینان حوزه کشاورزی سرمایه گذاری در این حوزه را پیشنهاد میکند.

بازار؛ گروه کشاورزی: مصرف زیاد تنقلات غنی از کربوهیدرات با ارزش غذایی پایین، موجب بروز خطراتی همچون افزایش سطح قند خون و چاقی برای مصرف کنندگان شده است. در نتیجه مصرف کنندگان تغییر رفتاری به سمت استفاده از محصولات غذایی سالم انجام داده اند. به این ترتیب در حال حاضر انواع چیپس سبزیجات به غیر از سیب زمینی به عنوان میان وعده هایی سرشار از ویتامین ها و فیبرهای رژیمی با محتوای سدیم کم در بین مصرف کنندگان طرفداران خاص خود را دارد. با این رویه مصرف انتظار می رود که تولیدکنندگان فعال در بازار چیپس های گیاهی تا سال ۲۰۲۸ با افزایش تقاضا برای تنقلات بدون گلوتن روبه رو شوند. 

علاوه بر این، تولیدکنندگان در حال آزمایش چیپس های گیاهی با طعم های مختلف هستند تا از این طریق زمینه گسترش مشتریان خاص این محصولات را فراهم سازند.

تحولات جدید بازار چیپس های گیاهی فاقد پایه سیب زمینی
اصلی ترین استراتژی تولید کنندگان بازار چیپس های سبزیجات شامل نوآوری در تولید و ارائه طعم های جدید بوده است. به طوری که به تازگی چیپس سبزیجات پخته شده از چغندر، هویج و سیب زمینی شیرین در بازار عرضه کرده اند. جالب است بدانید به گفته تولیدکنندگان این محصولات، چیپس ها با استفاده از سبزیجات واقعی و بدون افزودن مواد نگهدارنده مصنوعی یا رنگها تولید می شوند. به این ترتیب محصولات جدید عاری از پودرهای نشاسته ای و روغن است که باعث افزایش ارزش غذایی آنها می شود.

انواع چیپس سبزیجات به غیر از سیب زمینی به عنوان میان وعده هایی سرشار از ویتامین ها و فیبرهای رژیمی با محتوای سدیم کم در بین مصرف کنندگان طرفداران خاص خود را دارد

از سوی دیگر در حال حاضر چیپس‌های سبزیجات با طعم نمک دریا، کبابی و سرکه ای نیز  موجود است. گفتنی است یک کارخانه در انگلستان خط تولید چیپس هایی با عطر و طعم نمکی دریا  را راه اندازی کرده است که این چیپس با مواد طبیعی تولید می شود و از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است. صاحبان این شرکت معتقدند چنین ویژگی هایی به متمایز شدن برند شان از دیگر برندها در قفسه های سوپر مارکت ها کمک می کند.

علاوه بر این صنایع غذایی Arjun  نیز چیپس‌های بامیه سرخ شده را که بسیار ترد هستند و طعم عجیبی دارد، راه اندازی کرده است. نکته جالب در مورد این چیپس ها این است که در خلاء سرخ شده اند و حدود ۶ ماه ماندگاری دارند. همچنین این چیپس ها با افزودن چاشنی نعناع به منظور تقویت طعم چیپس بامیه تهیه می شوند.

اصلی ترین استراتژی تولید کنندگان بازار چیپس های سبزیجات شامل نوآوری در تولید و ارائه طعم های جدید بوده است

پویایی بازار چیپس های گیاهی فاقد پایه سیب زمینی/ کانال های توزیع موثر برای تأثیر بر فروش چیپس های گیاهی
انتظار می رود آمریکای شمالی به دلیل تمرکز زیاد تولیدکنندگان فعال این بخش که به افزایش تقاضا برای چیپس سبزیجات در بین مصرف کنندگان توجه می کنند، منطقه ای پر سود برای رشد بازار این دسته از چیپس های گیاهی باقی بماند. علاوه بر این، پیشرفت های فناوری بر تولید و بسته بندی محصولات غذایی نیز تأثیر گذاشته و باعث افزایش فروش چیپس های سبزیجات در این منطقه گردیده است.

لازم به ذکر است که یکی دیگر از محرک های تقویت بازار چیپس های سبزیجات در آمریکای شمالی کانال توزیع قوی آنها است. به این ترتیب انتظار می رود سوپرمارکت هایی که این محصولات را ارائه می دهند، فرصت های رو به رشدی برای بازار چیپس های گیاهی داشته باشند.

 پیشرفت های مربوط به فرآوری و کمبود آب سبزیجات باعث ماندگاری بیشتر مواد اولیه تولید چیپس های سبزیجات شده است و همین امر باعث شده بیشتر چیپس های سبزیجات برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه باشد

فناوری هایی که نقش محوری در تقویت جذابیت چیپس‌های گیاهی دارد
نفوذ عمیق تر تکنولوژی در صنایع غذایی و آشامیدنی اشکال جدیدتری از چیپس های سبزیجات را برای مصرف کنندگان به ارمغان آورده است.

پیشرفت های مربوط به فرآوری و کمبود آب سبزیجات باعث ماندگاری بیشتر مواد اولیه تولید چیپس های سبزیجات شده است و همین امر باعث شده بیشتر چیپس های سبزیجات برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه باشد.

تولید کنندگان همچنین فناوری های روز دنیا را برای ایجاد نوآوری در بسته بندی این چیپس ها  به کار گرفته اند تا از این طریق جذاب تر و همچنین سازگار با محیط زیست باشند. در نتیجه پیش بینی می شود که بازار چیپس های سبزیجات  در سال های آینده همچنان پایدار بماند.

کد خبر: ۳۳٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha