۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
مشکلات حوزه کارآفرینی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان بررسی می‌شود
رئیس کمیسیون کارآفرینی اتاق بازرگانی اهواز:

مشکلات حوزه کارآفرینی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان بررسی می‌شود

اهواز- رئیس کمیسیون کارآفرینی و محیط کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: در نشست بعدی شورا گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، چالش‌ها و مشکلات حوزه کارآفرینی، بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، نعمت الله نوری زاده شامگاه جمعه در نشست کمیسیون کارآفرینی و محیط کسب و کار که در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با مشارکت اعضای این کمیسیون، موانع این بخش از فعالیت‌های اقتصادی استان شناسایی شده‌اند که ضروری است برای ارائه راهکارهای اجرایی و عملیاتی برخی از این مسائل در صحن شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان طرح شوند.

وی ادامه داد: با اقدامات کارشناسی که صورت گرفته، راهکارهای مربوط به رفع این موانع نیز در این شورا ارائه خواهد شد تا با اتخاذ تصمیمات راهبردی، بخش قابل توجه ای از این مشکلات رفع شوند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز همچنین در بخش دیگری از این نشست خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که بحث کارآفرینی و فرهنگ مبتنی برآن یک بحث تازه است و طی ۱۰ سال اخیر توجه ویژه ای به این موضوع صورت گرفته است.

نوری زاده با بیان اینکه اتاق بازرگانی از دوره قبل ورود جدی به این بحث داشته است، گفت: با اقدامات و برنامه ریزی هایی که صورت گرفته در حال شناسایی مشکلات و چالش های این حوزه هستیم.

نایب رئیس حوزه کارآفرینی اهواز در بخش دیگری از نشست کمیسیون کارآفرینی و محیط کسب و کار بر ضرورت توجه همه جانبه فعالان بخش کارآفرینی استان به موضوع رفع موانع محیط های کسب و کار تاکید کرد و گفت: این کمیسیون قصد دارد با برنامه ریزی که انجام می دهد، رفع موانع کسب و کار ویژه فعالان این بخش را تسهیل ببخشد.

سید رضا علوی ادامه داد: ایجاد زیرساخت های کارآفرینی و تسهیل شرایط این حوزه، خواسته و مطالبه بخش خصوصی است که باید با جدیت دنبال شود.

نائب رئیس حوزه محیط کسب و کار نیز در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: عوامل داخلی و خارجی متعددی در حوزه کسب و کار تاثیرگذار هستند که از جمله آنها وضع قوانین جدید و یا نوسانات ارزی است.

ایمان مومن با اشاره به اینکه رتبه ایران در بین ۱۷۶ کشور دنیا در زمینه محیط کسب و کار ۱۳۸ است، گفت: این جایگاه برای کشور ما به هیچ عنوان مناسب نیست و نیاز است تا با اصلاح قوانین و مقررات در تلاش برای ارتقاء این رتبه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه این ظرفیت در اتاق بازرگانی برای رفع مشکلات و حذف قوانین دست و پاگیر وجود دارد، گفت: به همین منظور اتاق بازرگانی به صورت فصلی محیط کسب و کار را پایش می کند و نتایج آن را در اختیار تصمیم گیرندگان قرار می دهد.

کد خبر: ۳٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha