۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
انسجام در طرح‌های باز آفرینی شهری از حاشیه نشینی جلوگیری می کند
وزیر راه و شهرسازی:

انسجام در طرح‌های باز آفرینی شهری از حاشیه نشینی جلوگیری می کند

اراک- وزیر راه و شهرسازی گفت: انسجام در طرح‌های باز آفرینی شهری از حاشیه نشینی جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی عصر چهارشنبه در حاشیه آیین کلنگ‌زنی پروژه مشارکتی ۲۴۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن «کوی سجادیه اراک » در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان مرکزی در خصوص ارائه مسکن می تواند پیشتاز باشد و دغدغه مردم را پاسخ دهد اظهار داشت: «کوی سجادیه اراک » یکی از مصادیق مهم باز آفرینی شهری محسوب می شود.

اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بافت های فرسوده اولویت برنامه های وزارت راه و دولت هستند و انسجام در طرح‌های باز آفرینی شهری از حاشیه نشینی جلوگیری می کند، گفت: امیدواریم پایان سال آینده در این منطقه واحد فرسوده نداشته باشیم و این واحدها واحدهایی مقاوم باشند که بتوانند تاب آوری خوبی نسبت به زلزله و بلایای طبیعی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه ۳۳۶ واحدی سجادیه یکی از نمونه های موفق اراک برای مقابله با حاشیه نشینی محسوب می شود افزود: امیدواریم با اجرای این طرح‌ها و پروژه ها شاهد کاهش حاشیه نشینی در کشور باشیم.

اسلامی اظهار داشت: طرح مشارکتی ۳۳۶ واحدی بازآفرینی شهری اراک نیز در زمینی به وسعت ۱۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع و با زیربنای ۴۸ هزار و ۴۳۰ مترمربع در شش بلوک هشت تا ۱۰ طبقه به بهره‌برداری رسید و فضای مسکونی این طرح ۳۱ هزار و ۹۲۰ مترمربع، واحدهای تجاری ۵۰۰ متر و مجتمع فرهنگی آن ۲۰۰ متر مربع وسعت دارد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات اجرایی پروژه امیر کبیر نیز عنوان داشت: این پروژه نیز هم اکنون فعال است و در این زمینه باید اعتماد مردم به پروژه ها افزایش یابد و دولت نیز در این زمینه هیچ کوتاهی نخواهد داشت و با تمام توان در میدان حضور دارد و از سازندگان انتظار می رود که با ساخت و تحویل مسکن مقاوم و با کیفیت انتظارات مردم را برآورده کنند.

نیاز مسکن استان مرکزی تا پایان دولت رفع می شود
استاندار مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن گفت: نیاز مسکن استان مرکزی تا پایان دولت رفع خواهد شد.

سید علی آقازاده با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط سخت اقتصادی و وجود تحریم ها کشور از لحاظ راه و شهرسازی سازندگی خوبی را داشته است اظهار داشت: در استان مرکزی به خوبی شاهد شکوفایی پروژه های راه و شهرسازی بوده ایم.

آقازاده با بیان اینکه تامین مسکن در استان مرکزی با تامین زمین ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و سایر عملیات اجرایی که امروز شروع شده محقق خواهد شد گفت: با برنامه هایی که تدوین شده انشااله دغدغه مردم در زمینه مسکن تا پایان دولت رفع خواهد شد.

استاندار مرکزی بیان داشت: در حال حاضر ۸۰ پروژه راه و شهرسازی در استان فعال است و در این راستا برای رفع محرومیت ها و مسکن دار شدن مردم و همچنین رفع مشکلات راه های استان با وجود کمبود اعتبارات اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

وی در ادامه در خصوص وضعیت مسکن در استان مرکزی عنوان داشت: قیمت مسکن در استان با رشد زیادی روبرو بوده است که انشاالله با انجام اقدامات صورت گرفته این مشکلات رفع شده و قیمت واقعی مسکن مشخص خواهد شد.

کد خبر: ۳۳٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha