۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
نفت برنت بدترین عملکرد هفتگی بیش از یک سال اخیر را پشت سر گذاشت
انتقال نگرانی از ویروس کرونا به بازار انرژی

نفت برنت بدترین عملکرد هفتگی بیش از یک سال اخیر را پشت سر گذاشت

نگرانی ها از شیوع بیشتر ویروس کرونا در چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، محدود شدن سفرها و تقاضا برای نفت موجب شد تا نفت برنت بیشترین افت هفتگی در طی بیش از یک سال گذشته را تجربه کند.

بازار - رضا اسم خانی: نگرانی ها از شیوع بیشتر کروناویروس در چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، محدود شدن سفرها و تقاضا برای نفت موجب شد تا نفت برنت بیشترین افت هفتگی در طی بیش از یک سال گذشته را تجربه کند. این ویروس مرگبار که تاکنون ۲۶ نفر را به کام مرگ فرستاده و موجب ابتلای بیش از ۸۰۰ تن شده است، سبب توقف حمل و نقل عمومی در ۱۰ شهر چین گشته و مواردی از ابتلا به این بیماری در سایر کشورهای آسیایی و فرانسه و آمریکا نیز گزارش شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۳۵ سنت معادل ۲.۲ درصد کاهش به ۶۰ دلار و ۶۹ سنت رسید تا این شاخص نفتی افت هفتگی ۶.۴ درصدی را تجربه کند. این بدترین عملکرد هفتگی نفت برنت از ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ تاکنون است.

نفت خام آمریکا نیز دیروز با یک دلار و ۴ سنت معادل ۲.۵ درصد افت به ۵۴ دلار و ۱۹ سنت رسید و افت هفتگی ۷.۴ درصدی را به ثبت رساند که بدترین عملکرد هفتگی نفت خام آمریکا از ۱۹ جولای تاکنون بود.

فیل فلین تحلیلگر بازار نفت در شیکاگو گفت: «همه تحولات بازار از به کروناویروس مربوط است و هیچ نشانه ای از بهبود وضعیت مشاهده نمی شود.»

به گفته مقامات درمانی چین میزان ابتلا به کروناویروس احتمالا در تعطیلات سال نوی چینی که از امروز آغاز می شود و فصل سفر میلیون ها چینی محسوب می شود گسترش بیشتری خواهد یافت.

آمارهای صنعتی نشان می دهد تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا برای دومین هفته متوالی افزایش داشته است و این مسئله نیز در افت قیمت نفت موثر بود. همچنین روز پنجشنبه آمارهای دولت آمریکا نشان داد میزان ذخایر بنزین این کشور برای یازدهمین هفته متوالی افزایش یافته و به رقمی بی سابقه رسیده است.

اندی لیپو تحلیلگر بازار نفت گفت:‌«دشوار می توان شاهد تقویت قیمت ها در بازار نفت بود مگر اینکه شاهد کاهش بیشتری در میزان ذخایر جهانی نفت باشیم.»

کد خبر: ۳٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha