۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
نظارت دقیقی برای مبارزه با زمین خواری صورت نمی گیرد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

نظارت دقیقی برای مبارزه با زمین خواری صورت نمی گیرد

حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: امیدوارم با شفافیت قانون، تشدید نظارت دستگاه های متولی و برخورد با متخلفان از سوی دستگاه قضا، ریشه زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز خشکانده شود و نمایندگان مجلس آمادگی دارند در راستای تقویت قوانین با مقابله زمین خواری اقدام کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید البرز حسینی، با اشاره به ورود قوه قضائیه برای مقابله با زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق اطراف تهران، گفت: خوشبختانه رویکرد تولیت دستگاه قضا افق روشنی را در عرصه مبارزه با زمین خواری برای کشور ایجاد کرده و امیدواریم در این حوزه اثرات مثبت پدیدار شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه متخلفان و سوداگران با دور زدن قانون و با ادعای رعایت موارد قانونی، بدون نظارت دستگاه های ناظر از جمله وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی و تمام بخش ها، اقدام به زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز می کنند.

وی افزود: در شرایط کنونی نظارت دقیقی برای مبارزه با زمین خواری صورت نمی گیرد، وقتی در این بخش خلاء وجود دارد دستگاه های دیگر نیز قادر به ساماندهی نخواهد بود و عملا اراضی ملی توسط متخلفان به غارت می رود، نکته جالب اینجاست که پس از ساخت و سازغیرمجاز، افراد از سازمان های مربوطه خدمات زیربنایی همچون انشعاب آب، برق و گاز دریافت می کنند.

حسینی ادامه داد: زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز موجب شده که منابع ساختار کشاورزی و منابع طبیعی دچار عارضه شوند و ارزش افزوده ای برای جامعه نخواهد داشت و تنها افراد متخلف که ریشه در ساختار فساد دارند، بهره لازم را می برند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: امیدوارم با شفافیت قانون، تشدید نظارت دستگاه های متولی و برخورد با متخلفان از سوی دستگاه قضا، ریشه زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز خشکانده شود و نمایندگان مجلس آمادگی دارند در راستای تقویت قوانین با مقابله زمین خواری اقدام کنند.

کد خبر: ۳۳٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha