۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
مطالبات صنعت داروسازی ۲۰۰۰ میلیارد ریال بیشتر از پارسال است
رئیس سازمان غذا و دارو:

مطالبات صنعت داروسازی ۲۰۰۰ میلیارد ریال بیشتر از پارسال است

ساری - رئیس سازمان غذا و دارو گفت: میزان بدهی به صنعت داروسازی کشور در سال جاری دو هزار میلیارد ریال نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا شانه ساز شامگاه پنجشنبه در حاشیه نشست با معاونان غذا و داروی دانشگاه های منطقه یک علوم پزشکی، میزان بدهی به صنعت داروسازی و شرکت های تولیدکننده تجهیزات پزشکی تا پایان آذرماه سال جاری را شش هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان ۲۰۰ میلیارد تومان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش را نشان می دهد.

وی با اظهار اینکه میزان بدهی به شرکت های تولیدکننده تجهیزات پزشکی و داروسازان،تا پایان اسفندماه سال قبل چهار هزار میلیارد تومان بود، گفت: این میزان اکنون به شش هزار میلیارد تومان رسیده است و تلاش داریم تا پایان سال حدود سه هزار میلیارد تومان را پرداخت کنیم.

شانه ساز، پرداخت نقدی و یا در قالب پیش پرداخت را از جمله مشکلات فراروی داروسازان برای تهیه مواد اولیه و تجهیزات پزشکی برشمرد و گفت: این درحالی است که قبل از تحریم از شرکت ها می توانستند در قالب فاینانس تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز را خریداری کنند.

وی تعداد معاونت غذا و داروی موجود در کشور را ۶۶ معاونت برشمرد و با تاکید براینکه لبنیات تولید کشور سالم هستند، افزود: ۴۰۰ کارخانه تولید لبنیات در کشور مدام از سوی معاونت غذا و دارو پایش و رصد می شوند و نگرانی در زمینه سالم نبودن محصولات لبنی وجود ندارد.

وی سرانه مصرف شیر را در کشور یک چهارم متوسط جهانی ذکر کرد.

کد خبر: ۳٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha