۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
کمبود اقلام اساسی در گیلان وجود ندارد/ برپایی نمایشگاه های بهاره
استاندار گیلان:

کمبود اقلام اساسی در گیلان وجود ندارد/ برپایی نمایشگاه های بهاره

رشت - استاندار گیلان گفت:اقلام اساسی و مورد نیاز نظیر مرغ و گوشت برای شب عید در استان تامین شده و نگرانی بابت کمبود آن وجود ندارد.

به گزارش بازار، به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در ستاد تسهیلات سفرهای استان، با بیان اینکه مردم گیلان به سبب نجابت و فرهنگ بالای مهمان نوازی زبانزد هستند، گفت: در سال‌های گذشته گردشگرانی به ترتیب از کشورهای آذربایجان، آلمان، عراق، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن و روسیه به گیلان آمده اند و یکی از مؤلفه‌های جذابیت سفر آنان، میزبانی خوب و خون‌گرمی مردم است و باید مورد احترام قرار گیرند.

زارع در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در ایام نوروز باید طرح‌های نظارتی ادارات صمت، تعزیرات حکومتی و اصناف پیوسته رصد و اجرا شود؛ گفت: برگزاری نمایشگاه‌هایی مثل نمایشگاه بهاره در کنترل قیمت اجناس تأثیرگذار است و باید برنامه‌ریزی مناسبی نیز برای میوه شب عید صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: درخصوص اقلام مورد نیاز و اساسی مانند مرغ و گوشت هم برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و جای نگرانی وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در گیلان تقویت بخش خصوصی را موجب درآمدزایی و اشتغال پایدار خواند و با اعلام رویکرد استان در زمینه حمایت و توسعه بخش خصوصی گفت: باید مدیریت یکپارچه‌ای درخصوص اماکن اقامتی استان داشته باشیم.

استاندار گیلان به اجرای طرح سلامت نوروزی و شرح وظایف مرکز اورژانس، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بویژه در ایام نوروز اشاره و اضافه کرد: کمپ‌های پیش‌بینی شده اورژانس که امسال ظرفیت آنها نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده، خبر خوبی است و این کمپ ها می‌توانند خدمات مکملی ارائه دهند.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر با استفاده از امدادگران و پایگاه‌های امدادی به خصوص در مناطق سخت گذر ، زمینه ساز آرامش مسافران و گردشگران را فراهم می‌کند.

زارع با اشاره به اینکه در سال گذشته شهرستان بندرانزلی بعد از رشت دومین شهر و شهرستان به لحاظ اقامت شب‌ مسافران و گردشگران بود ، گفت: حتما فرماندار انزلی با برنامه‌ریزی‌ها از ظرفیت خوب منطقه آزاد انزلی استفاده کند.

کد خبر: ۳٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha