۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کیفیت داروهای تولیدی ایران بین المللی است/ سلامت لبنیات ایران
رئیس سازمان غذا و دارو:

کیفیت داروهای تولیدی ایران بین المللی است/ سلامت لبنیات ایران

ساری - رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کیفیت داروهای تولیدی در کشور بین المللی است و از نظر ذخایر داروهای اساسی نیز کمبودی نداریم.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا شانه ساز بعدازظهر پنجشنبه در نشست روسای دانشگاه های منطقه یک علوم پزشکی، درباره وجود سم در شیر و لبنیات اظهار داشت: نمونه های انجام شده در آزمایشگاه های مرجع، این ادعا را نقض کرده و این نگرانی ایجاد شده در جامعه غلط است.

وی میزان مصرف شیر و لبنیات را در کشور یک چهارم سرانه دنیا بیان کرد و گفت: امروز با مشکلات استخوانی و دندانی زیادی مواجه هستیم و مصرف نکردن شیر هزینه های گزافی را ایجاد می کند.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید براینکه هیچ گونه نگرانی در مصرف لبنیات وجود ندارد، با اشاره به کاهش مصرف سرانه شیر و لبنیات گفت: مصرف شیر و لبنیات باید چهار برابر میزان موجود افزایش یابد زیرا با مصرف کلسیم و پروتئین، مشکل پوکی استخوانی و عوارض ناشی از آن کاهش می یابد.

شانه ساز با اشاره به انجام ۲۰۰ نمونه برداری از لبنیات در مازندران گفت: این نمونه ها سالم بوده و نباید نگرانی بابت مصرف لبنیات وجود داشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه کشور از نظر نیاز به داروهای اساسی مشکلی ندارد، درباره کیفیت دارو گفت: کیفیت داروها بین المللی و به رغم فشار دشمنان برای عدم ورود دارو به کشور، میزان ذخایر دارویی ما بی نظیر است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه داروهای داخلی نیز داری کیفیت بین المللی هستند، گفت: چون داروهای ایرانی قیمت مناسب تری نسبت به مشابه خارجی دارند مردم به آن باور ندارند.

کد خبر: ۳٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha