۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸
پیمان تجاری مشترک با افغانستان منعقد می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

پیمان تجاری مشترک با افغانستان منعقد می شود

زاهدان - زنگنه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در تلاشیم با رایزنی های لازم پیمان تجاری مشترکی با افغانستان منعقد شود تا بتوانیم میزان مبادلات تجاری را افزایش دهیم.

ماندانا زنگنه در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در تلاشیم با رایزنی های لازم پیمان تجاری مشترکی با افغانستان منعقد شود تا بتوانیم میزان مبادلات تجاری را افزایش دهیم.

وی افزود: از این طریق می توانیم سهم به سزایی از اقتصاد جهانی را بدست آوریم و حجم مبادلات تجاری بین دو کشور را افزایش دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد:  اکنون ۷۰ درصد مبادلات تجاری این استان از طریق بازارچه های مرزی و مرزنشینان و  ۳۰درصد هم از طریق پایانه ها انجام می شود.

وی با تاکید بر رفع موانع تولید، تصریح کرد: باوجود ظرفیت های مرزی می توانیم کالاهای اساسی دیگر استانها را هم از طریق مرزهای زمینی و دریایی سیستان و بلوچستان تامین کنیم.

زنگنه بیان کرد: وجود پتانسیل های مهم اقتصادی و توسعه ای در سطح سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه آزاد چابهار و ترانزیت خارجی میان اروپا و آسیای مرکزی با آبهای شرقی وجنوبی و شاخ آفریقا استان را از دیگر نقاط کشور متمایز می کند.

کد خبر: ۳۳٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha